8.7 C
Pals
Dijous, 27 novembre 2025
- Publicitat -

El Museu Terracota de la Bisbal supera els 11.200 usuaris el 2021, un 45% més que l’any anterior

La reactivació del turisme i la caiguda de les restriccions per la covid han ajudat al creixement del centre

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Museu Terracota de la Bisbal ha incrementat un 45% el nombre de visitants aquest 2021, respecte l’any anterior. En concret, per la instal•lació 11.256 persones per les poc més de 7.500 del 2020. Un creixement que s’explica per la caiguda de bona part de les restriccions per la covid i per la reactivació del turisme. Alhora, el perfil de visitants ha canviat respecte a les dades anteriors a la pandèmia, amb un increment molt notable de visitants provinents de Catalunya. En aquest sentit, un 12% de les persones visitants comptabilitzades van ser de la Bisbal, un 15% del Baix Empordà i un 34% de la resta de Catalunya. La següent franja de públic important és la dels turistes francesos, un 11% del total.

- Publicitat -
- Publicitat -

Brussel·les vol retallar un 65% els dies de pesca d’arrossegament però permetrà ampliar-los de nou a qui apliqui mesures

La Comissió Europea planteja reduir un 65% els dies de pesca el 2026 per a la flota d'arrossegament al Mediterrani, però, de nou, permetrà ampliar-los si el sector continua aplicant mesures compensatòries. Així ho recull la proposta feta pública per l'executiu comunitari a dues setmanes que els ministres d'Agricultura i Pesca de la UE es reuneixin per decidir les quotes de l'any vinent. La reducció implicaria passar dels 27 dies de base actuals a 9. Tanmateix, la Comissió Europea deixa clar que el sector podrà sortir a la mar més dies si compensa l'impacte de l'activitat amb mesures de sostenibilitat. Brussel·les ha dit que l'objectiu és "continuar amb la recuperació" de les espècies al Mediterrani "mantenint els nivells de pesca del 2024".

Altres notícies