16.1 C
Pals
Divendres, 11 octubre 2024
- Publicitat -spot_img

El sector del càmping de Comarques Gironines es desestacionalitza i allarga la temporada

Un estudi constata un creixement en nombre de turistes i pernoctacions i xifra en 1.519 milions l'impacte econòmic

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Els càmpings de les comarques gironines van rebre l’any passat 1.659.070 turistes i van registrar 8.757.598 pernoctacions, gairebé la meitat de les que es fan en aquest sector tot Catalunya. Es tracta d’una xifra molt superior a la del 2011, quan van sumar 1.017.044 turistes i 7.129.185 pernoctacions.

Aquestes dades, que representen un increment del 63,1% de turistes i del 22,8% de pernoctacions, constaten, que el sector a Girona creix i que ho fa de forma desestacionalitzada. Al juliol i a l’agost hi hagut pràcticament les mateixes pernoctacions, però en alguns mesos com el gener o el març el creixement és superior al 100% i entre octubre i desembre l’increment supera el 150%.

Aquestes són algunes de les dades obtingudes en un estudi elaborat per BIM Consultors i que aquest dijous s’ha presentat al 6è Girocamping Pro, que s’ha celebrat a Sant Pere Pescador. Es tracta del Congrés Professional del turisme i el càmping, que cada any posa en comú els grans reptes d’aquesta oferta turística.

El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, diu que el sector ha fet un “esforç” molt important en els últims anys i que això implica una “professionalització” del sector. “Fins ara eren unes sensacions i ara tenim dades que ho constaten”, assegura. En aquest sentit, explica que ja hi ha càmpings que fan temporades de set i vuit mesos però que n’hi ha, fins i tot, que les allarguen deu mesos. “Això ens consolida com un sector molt potent a Girona”, afirma Gotanegra.

L’estudi que s’ha fet públic, a més, constata l’impacte econòmic del sector i que s’enfila als més d’1.519 milions d’euros. D’aquests, 1.221 milions provenen de la despesa dels clients estrangers i 298 dels catalans i del turisme de la resta d’Espanya. A més, 1.300 milions van directament al territori i la resta als càmpings. D’altra banda, destaca el pes del turisme internacional, que representa un 47,4% dels clients i un 63,4% de les pernoctacions.

Una altra dada que destaca l’informe és que els càmpings treballen per ampliar les estades dels turistes (dels set dies actuals de mitjana a 10 dies) per tal de reduir les emissions de CO2 i per seguir essent un model de sostenibilitat en els 67 reptes amb l’horitzó de l’any 2030-2040 que inclou el Compromís Nacional per un Turisme Responsable. En relació, per exemple, a la petjada hídrica hi ha molts càmpings gironins que ja treballen amb sistemes de gran eficiència, i els establiments més eficients, amb 120 litres, ja es troben en paritat turística resident.

Per altra banda, el 80% dels càmpings ja s’han donat d’alta al sistema de la Generalitat de PROA per accessibilitat dels espais turístics, que estan del tot adaptats a la mobilitat reduïda i a les diferents diversitats funcionals.

La Costa Brava concentra el 30,9% dels càmpings catalans i el 44,7% de l’oferta de places i és la primera destinació en càmpings de Catalunya. El 64,7% de les places tenen la categoria màxima de 4 estrelles, el percentatge més elevat de totes les marques turístiques de Catalunya.

“Podríem dir que la de Girona és la gran destinació de càmping no només de Catalunya sinó la més potent de l’estat espanyol”, assegura Gotanegra.

 

Noves eines per potenciar la digitalització

El sisè Girocamping Pro, que reuneix a uns 250 participants, s’ha centrat també en les noves eines per potenciar encara més la sostenibilitat i la digitalització en el sector. S’ha explicat que els càmpings gironins treballen en un projecte molt innovador, Smart Camp, que els permetrà evolucionar cap a unes instal·lacions que aprofitin al màxim les noves eines tecnològiques i digitals. I a la taula rodona Green holidays, més enllà de les certificacions sostenible s’ha debatut com potenciar encara més la sostenibilitat, per exemple, a través del paisatgisme i implicant als clients en la cura de l’entorn.

 

La història dels càmpings

A la trobada també s’ha presentat un estudi elaborat per la Universitat de Girona (UdG) que recull la història dels 70 anys dels càmpings catalans. El treball esdevé un testimoni únic que repassa l’evolució i la importància del sector, des dels seus inicis fins a l’actualitat que han esdevingut una de les opcions preferides per a aquells que busquen una experiència de turisme autèntica i sostenible. La publicació posa de relleu el paper fonamental dels establiments en la història turística i social del país.

L’Associació de càmpings de Girona (ACG) és la més antiga d’Espanya. Els 75 càmpings associats ofereixen més de 120.000 places d’allotjament i representen més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona. El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Que no ens enganyin. L’enemic és un altre

Giorgio Agamben, filòsof italià, argumentava com la història ha demostrat que quan, per la raó que sigui, fallen els...
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -