23.9 C
Pals
Dilluns, 15 juliol 2024
- Publicitat -

El Servei Català de Trànsit reposarà el polèmic radar de Santa Cristina d’Aro

Els dos darrers governs municipals de Santa Cristina d’Aro n’havien sol·licitat la retirada, argumentant que les frenades preventives dels conductors ocasionaven un “efecte acordió”

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha adjudicat un lot de cinc radars fixos per controlar l’excés de velocitat, destinats a substituir cinc aparells danyats per actes vandàlics en els darrers anys. El director del SCT, Ramon Lamiel, ha confirmat que tres dels radars estaran situats a la xarxa viària gironina, concretament a l’autovia C-66 a Palol de Revardit, i a l’eix de la Costa Brava Centre –a la C-35 a Caldes de Malavella i la C-65 al límit entre Llagostera i Santa Cristina d’Aro, tots dos en sentit cap a Barcelona i Girona. Lamiel també ha detallat que es reposaran dos radars més a Santa Margarida i els Monjos (N-340) i a la Selva del Camp (C-14), al Penedès i el Camp de Tarragona, respectivament.

En el cas de Santa Cristina, el radar estava fora de servei des que va ser danyat durant la pandèmia del 2020, tot i que la caixa i la senyalització van romandre fins la passada tardor. Segons El Punt Avui, els dos darrers governs municipals de Santa Cristina d’Aro n’havien sol·licitat la retirada, argumentant que les frenades preventives dels conductors ocasionaven un “efecte acordió”. No obstant això, la reaparició de la caixa ha provocat queixes per part del govern local.

Lamiel argumenta des del SCT que en aquests cinc punts “la sinistralitat viària s’havia incrementat” després de tres anys sense controls, tot i que a Santa Cristina ho qüestionen i ho limiten als “xocs per envestida dels mateixos conductors que frenen”. Segons Lamiel, el problema de les cues de retorn a l’autovia de la Costa Brava es deu a “les altes intensitats mínimes horàries que es registren els diumenges i en les operacions de retorn estivals i de ponts a l’autovia”, amb una capacitat per a uns 1.200 vehicles per carril, una xifra que “es supera amb escreix”. També admet la possibilitat d’un “efecte fantasma” dels conductors que recorden la presència del radar, que encara no té data d’entrada en servei.

El director del SCT afirma que col·laboraran amb el govern de Santa Cristina per trobar solucions als problemes de retencions, ja que molts conductors intenten evitar les cues a l’autovia utilitzant rutes alternatives a través del nucli urbà, saturant les vies de Santa Cristina o Castell d’Aro. El primer tinent d’alcalde de Santa Cristina, Eduard Vancells, lamenta que “és un problema per a la mobilitat interna dels veïns, que es troben les vies principals col·lapsades”.

Pel que fa a un altre radar fora de servei des de fa anys, el de tram de la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, el SCT també planeja instal·lar-ne un de nou al pòrtic de l’entrada nord de Cassà, que va ser cremat durant les protestes del 3 d’octubre de 2017 en resposta a les càrregues policials del referèndum de l’1-O. No obstant, la tramitació d’aquest contracte de reposició és independent i avança més lentament.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Gregory Porter, un bri de llum a l’escenari de Porta Ferrada

Tal com va dir just començar el concert el mateix protagonista de la nit, el port de Sant Feliu...
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -