13 C
Pals
Dissabte, 27 desembre 2025
- Publicitat -

“El Taper” torna al Museu de Suro de Palafrugell

L’escultura s’exhibeix pel 4oè aniversari del museu.

Anna Pujol
Anna Pujol
Redactora de Ràdio Capital
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Després de set anys apartada del públic, l’escultura “El Taper” ha estat recol·locada al Museu del Suro de Palafrugell per celebrar els 40 anys de la seva creació. Durant aquests últims  anys, la figura ha estat repintada i restaurada, gràcies a la col·laboració dels autors, Toni Martin, Ramon Feliu i Ramon Blanco.

L’obra va ser “indultada” d’una de les carrosses del Carrousel de les Festes de Primavera l’any 1978 i es va emmagatzemar. Onze anys més tard, el 1987, va entrar a formar part de l’exposició al Museu del Suro, fins que va ser retirada el 2011 per raons de manteniment. El passat abril, la figura va ser retornada al museu.

“El taper” o Pepet destaca per representar una imatge típica d’una de indústries més rellevants a la vila de Palafrugell: el llescador. Des del segle XVII, els tapers es dediquen a donar forma als taps a partir del suro artesanalment.

Alhora, la creació d’aquesta escultura representa una tradició que forma part de la identitat palafrugellenca: el Carrousel Costa Brava. Aquesta tradició històrica es va generar per reivindicar les anteriors Festes de Carnaval l’any 1963, i encara continua avui en dia.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’escola El Rodonell de Corçà fa gairebé vint anys que funciona dividida en tres espais

L’escola El Rodonell de Corçà funciona des de fa gairebé vint anys repartida en tres espais separats per la carretera principal del municipi. Famílies, docents i alumnes alerten de riscos diaris, manca d’espais i problemes d’organització. Reclamen un nou centre que concentri els prop de cent vint-i-cinc alumnes en un sol edifici.

Altres notícies