7.3 C
Pals
Diumenge, 5 desembre 2021
- Publicitat -

El teletreball és també d’emergència?

Aquesta setmana a la feina m’han anunciat que a partir del gener s’acaba el TELETREBALL. Per mi és una mala notícia, ja que ha estat un canvi important pel que fa a la forma de treballar al qual va costar adaptar-s’hi, però que actualment m’hi sento molt a gust. Puc dir que el teletreball m’ha fet més eficient a la feina, més productiu i a l’hora he gaudit de més qualitat de vida, he generat menys emissions i he fet menys kilòmetres amb el meu vehicle.

Tots o gairebé tots vam descobrir que es podria teletreballar arran de veure’ns obligats a fer-ho amb l’aparició de la pandèmia de la COVID-19. És cert que moltes feines, i especialment aquelles relacionades amb els sectors productius, de serveis i l’atenció pública és pràcticament impossible fer teletreball, però no per aquest motiu s’ha de renunciar al TELETREBALL en altres llocs de treball. Tots hem sentit els darrers mesos que el TELETREBALL ha vingut per quedar-se, però com podeu veure en el meu cas i en molts d’altres no és així. Perquè passa això? Per quin motiu les empreses renuncien a un model que podrien ser més productius i beneficiosos?

Penso que la cultura laboral d’aquest país ens porta a l’antiga i falsa idea que allà on millor treballem és a una oficina. Aquesta és la idea de la cultura de l’esforç tunejada per justificar la desconfiança i la necessitat de control que ens porten a preferir treballadors a l’oficina abans que treballadors eficients i fins i tot treballadors més feliços, és a dir més productius. Un company em deia que la clau està en la manca de confiança, manca d’objectius ben descrits i gelosia (entre els treballadors). Crec que és una mica tot plegat, sincerament crec que el treballador que no fa res a casa seva teletreballant poca cosa més faran a l’oficina.

A més el teletreball també és una petita acció per la lluita contra el Canvi Climàtic. En el meu cas per arribar a l’oficina amb el meu vehicle (per la manca de transport públic) emetré 4.605 kg CO2 anuals que en gran part ens podríem estalviar. A més emplenar de carburant el vehicle em costarà uns 2.500 euros anuals que en part també em podria estalviar.

El TELETREBALL va arribar com a eina d’emergència i segons com pot desaparèixer amb la mateixa espontaneïtat. El TELETREBALL pot ser més eficient, productiu, sostenible i agradable que la presencialitat, només són necessaris bons lideratges i altura de mires. Som-hi!

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios