15.7 C
Pals
Dijous, 16 octubre 2025
- Publicitat -

Darrer dia de l’onada de calor al Baix Empordà

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Dimecres va ser la jornada més calorosa d’aquesta onada de calor amb 39,9 ºC a Verges,  39,3 ºC a la Bisbal d’Empordà, 37,4 ºC a Palafrugell,  37,3 ºC a Castell d’Aro i 36,9 ºC a Torroella de Montgrí.
A l’estació meteorològica que gestiona el Servei Meteorològic de Catalunya a la Tallada d’Empordà, el termòmetre va arribar als 40,2 ºC, essent rècord per un mes d’agost mai mesurat abans en els 35 anys de dades d’aquesta estació, i a sols 4 dècimes del rècord absolut del passat 18 de juliol de 40,6 ºC.

L’onada de calor ens acompanyarà un dia més avui perdent un xic d’intensitat, però el termòmetre tornarà a enfilar-se fins als 38 ºC a l’interior del Baix Empordà i més de 34 ºC a la costa. Temps en general assolellat, si bé a primeres hores del matí amb presència de núvols baixos o alguna boira. A la tarda vent entre fluix i moderat de component sud, mar molt tranquil al matí i al final de la tarda entre marejol i lleugera maror amb onades màximes de mig metre.

Demà es desactiven els avisos de perill per temperatura extrema diürna, si bé la propera matinada serà calorosa i xafogosa. Divendres farà calor, però el termòmetre ja no passarà dels 35 ºC i pel cap de setmana es notarà la refrescada, especialment  diumenge amb una jornada més inestable i és possible la formació de tempestes localment fortes.

- Publicitat -
- Publicitat -

Un incendi obliga a confinar diversos veïns d’un bloc del barri de Vilartagues a Sant Feliu de Guíxols

Un incendi a la cuina d’un pis de Sant Feliu de Guíxols ha obligat a confinar diversos veïns del bloc aquesta matinada. El foc s’ha declarat pocs minuts abans de les sis, quan els Bombers han rebut l’avís d’un veí que alertava que el seu pis s’havia omplert de fum. Diverses dotacions s’han desplaçat fins

Altres notícies