22 C
Pals
Dimarts, 26 agost 2025
- Publicitat -

Matí fresc i assolellat amb més núvols al final del dia

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La darrera setmana de setembre comença amb temps assolellat i ambient fresc o fins i tot fred a primera hora del dia amb una temperatura mínima que s’ha situat entre els 11 i els 14ºC al Baix Empordà. La màxima quedarà confinada entre els 23 i 25 ºC. A la tarda creixement de núvols d’evolució diürna que cap al final del dia deixaran un cel més tapat i localment poden deixar algun plugim o petit ruixat.

El passat cap de setmana la pluja va deixar entre 20 i 40 mm al Baix Empordà, la majoria acumulats entre la nit de divendres a dissabte. Els registres més destacats van ser els més de 30 mm de Torroella de Montgrí, 36 mm a Palafrugell i Calonge, i més de 37 mm a l’observatori de l’Estartit.

Demà pocs canvis a la temperatura amb el pas d’algunes bandes de núvols alts i mitjos al llarg del dia. A mitjà termini, dijous serà una jornada amb més inestabilitat i major probabilitat de pluja.

- Publicitat -
- Publicitat -

La Generalitat destina més de 296.000 euros per preservar i fomentar la cria de races autòctones catalanes en risc d’amenaça

Els fons, cofinançats amb el Ministeri d’Agricultura, donen suport a deu associacions de criadors per impulsar programes de cria, llibres genealògics, bancs de germoplasma i proves genètiques.

Altres notícies