Els pescadors sumen esforços per promoure el consum de peix de proximitat

Volen que els operadors difonguin i identifiquin els productes de proximitat

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Els pescadors sumen esforços per promoure el consum de peix de proximitat
Loading
/

Promocionar els productes pesquers de proximitat dins la dieta mediterrània. Amb aquest objectiu, els Grups d’Acció Local Pesquers, la Federació de Confraries de Pescadors i la Generalitat han presentat un manifest que han signat conjuntament.

Amb aquest acord, volen convidar als operadors a difondre i sensibilitzar dels valors del producte de proximitat i a promoure la correcta identificació d’aquests productes per tal de poder diferenciar-los. També volen incrementar el coneixement de les espècies locals, la seva temporalitat, les seves tradicions i gastronomia local per tal de garantir la informació al consumidor i alhora donar suport al sector pesquer local.

La gerent del Grup d’Acció Local Pesquer de la Costa Brava, Anna Masdéu, explicava a Ràdio Capital que volen posar en valor el producte de proximitat.

La proposta del manifest es va gestar l’any passat a la primera actuació de cooperació transnacional organitzada pel govern català en el marc del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

- Publicitat -
- Publicitat -

El ple de Torroella de Montgrí condemna insults racistes a estudiants de l’Institut Montgrí del dia de Sant Jordi

El ple de Torroella de Montgrí condemna uns presumptes insults racistes a estudiants. Els fets van passar per Sant Jordi davant una parada política. La majoria de grups municipals donen suport a la comunitat educativa. També defensen la convivència al municipi. El partit assenyalat nega els fets i assegura que la discussió va ser entre joves.

Altres notícies