17.6 C
Pals
Dijous, 18 setembre 2025
- Publicitat -

Els pescadors sumen esforços per promoure el consum de peix de proximitat

Volen que els operadors difonguin i identifiquin els productes de proximitat

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Els pescadors sumen esforços per promoure el consum de peix de proximitat
Loading
/

Promocionar els productes pesquers de proximitat dins la dieta mediterrània. Amb aquest objectiu, els Grups d’Acció Local Pesquers, la Federació de Confraries de Pescadors i la Generalitat han presentat un manifest que han signat conjuntament.

Amb aquest acord, volen convidar als operadors a difondre i sensibilitzar dels valors del producte de proximitat i a promoure la correcta identificació d’aquests productes per tal de poder diferenciar-los. També volen incrementar el coneixement de les espècies locals, la seva temporalitat, les seves tradicions i gastronomia local per tal de garantir la informació al consumidor i alhora donar suport al sector pesquer local.

La gerent del Grup d’Acció Local Pesquer de la Costa Brava, Anna Masdéu, explicava a Ràdio Capital que volen posar en valor el producte de proximitat.

La proposta del manifest es va gestar l’any passat a la primera actuació de cooperació transnacional organitzada pel govern català en el marc del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

- Publicitat -
- Publicitat -

Esquerra reclama al Govern que actuï pel veto de l’estelada al Bisbal Bàsquet

Esquerra Republicana demana al Govern que intervingui davant el veto de la Federació Espanyola de Bàsquet a la samarreta amb estelada del Bisbal Bàsquet. El partit defensa que l’equip ja l’havia utilitzada durant anys sense problemes. Tot i acceptar la decisió, el club no la comparteix i segueix venent la samarreta original als seus aficionats.

Altres notícies