7.6 C
Pals
Dimecres, 3 desembre 2025
- Publicitat -

Comença la instal·lació d’una escultura de Manuel Clemente Ochoa a la rotonda d’entrada a Calonge

L'escultura fa 8 metres d'alçada i la seva situació a la rotonda respon al projecte del consistori d'impulsar i fomentar la divulgació cultural en els espais públics

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Comencen les obres per instal·lar l’escultura de l’artista Manuel Clemente Ochoa a la rotonda que enllaça l’avinguda de la Unió amb l’accés a l’autovia C-31. El consistori continua amb l’impuls del projecte que vol potenciar i millorar la qualitat dels espais públics, tot promovent i fomentant la divulgació cultural i la creació artística. Les obres acabaran el proper mes de maig.

A part de col·locar l’escultura, que s’aixecarà a tres metres d’alçada, s’adequarà la rotonda per tal d’acollir l’obra i donar més visibilitat al giratori d’entrada al municipi. Aquestes obres inclouran la plantació de tres oliveres, així com la instal·lació d’un sistema de rec, un altre d’enjardinament i un tercer d’il·luminació. 

Les obres van començar el dilluns 15 d’abril i actualment els treballadors estan enfonsant el voral perquè la rotonda agafi una mica de pendent i aquesta serveixi per desaiguar correctament i sense inundacions. Un cop acabat aquest procediment, a l’enfonsament del voral hi col·locaran graveta i pedres que complementaran tot el conjunt. S’espera que a començaments d’aquest mes vinent, engeguin les instal·lacions d’enjardinament i il·luminació.

La instal·lació d’aquesta escultura forma part del projecte que l’Ajuntament de Calonge i  Sant Antoni ha impulsat perquè el municipi tingui espais de valor artístic. Calonge i Sant Antoni continua encara reforçant la seva aposta per fer arribar l’art als espais públics.

En els últims anys ja s’ha anat treballant i donant forma a aquest itinerari artístic, el qual compta avui dia amb un total de sis escultures d’artistes de renom. A les figures de Robert Vandereycken i Àlvar Suñol, situades davant de l’ajuntament i al pati d’armes del Castell de Calonge, respectivament, i a les quatre instal·lades al passeig de Sant Antoni d’Alberto Gómez Ascaso, Robert Vendereycken, Àlvar Suñol i Manuel Clemente Ochoa, s’hi sumarà molt aviat  una altra obra d’aquest últim autor, d’acer inoxidable i amb un pes de 500 quilos.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

31 FAM acomiadaran la primera temporada de l’àlbum “R31” amb un Razzmatazz esgotat

El pròxim dissabte 27 de desembre, 31 FAM posaran punt final a la primera temporada de presentació del seu últim àlbum “R31” amb una celebració molt especial a la sala Razzmatazz de Barcelona. L’espai es convertirà, per una sola nit, en el centre neuràlgic d’un any tan intens com inoblidable per al grup. La banda

Altres notícies