Personalitza les Preferències de Consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar eficientment i realitzar certes funcions. Trobaràs informació detallada sobre totes les cookies en cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.

També utilitzem cookies de tercers que ens ajuden a analitzar com utilitzes aquest lloc web, emmagatzemar les teves preferències i proporcionar el contingut i els anuncis rellevants per a tu. Aquestes cookies només s'emmagatzemaran al teu navegador amb el teu consentiment previ.

Pots triar activar o desactivar algunes o totes aquestes cookies, però desactivar algunes d'elles pot afectar la teva experiència de navegació.

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha cookies per mostrar

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha cookies per mostrar

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha cookies per mostrar

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha cookies per mostrar

17 C
Pals
Dilluns, 19 maig 2025
- Publicitat -

L’Ajuntament de Palafrugell resol el 91% de les incidències rebudes en un any

L’Ajuntament de Palafrugell ha rebut 7.460 incidències a la via pública, de les quals 6.831 (un 91%) ja han estat resoltes, entre gener de 2024 i febrer de 2025. El 23% de les incidències rebudes han estat comunicades per la pròpia ciutadana a través de l’apartat “Millorem Palafrugell” de l’app “Palafrugell al mòbil".

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palafrugell ha rebut 7.460 incidències a la via pública, de les quals 6.831, un 91%, ja han estat resoltes, entre gener de 2024 i febrer de 2025. El 23% de les incidències rebudes han estat comunicades per la pròpia ciutadana a través de l’apartat “Millorem Palafrugell” de l’app “Palafrugell al mòbil”; les restants han estat detectades internament per les diferents àrees de l’Ajuntament.

Per tipus d’incidència, principalment s’han rebut temes de manteniment de carrers (17% de les incidències), seguit d’enllumenat (12%), recollida de residus i neteja viària (11% i 10%, respectivament). Majoritàriament, s’ha tractat d’incidències situades a Palafrugell (69%), seguit de Calella de Palafrugell (14%), Llafranc (8%), Tamariu (7%) i Llofriu (2%).

Del total d’incidències rebudes, n’hi ha un 5% pendents de resoldre per les diferents àrees, per diversos motius. Principalment, la causa d’aquest endarreriment rau en el retard en la recepció del material o la prolongació en la seva resolució per les característiques pròpies de la incidència. D’altra banda, un 4% s’han descartat en no considerar-se pròpiament incidències, com per exemple la utilització de l’espai públic per part de privats. En aquests darrers casos, s’ha comunicat al ciutadà, la via correcta per canalitzar la informació.

Aquestes dades han millorat respecte del primer mig any en funcionament de l’apartat “Millorem Palafrugell” i del telèfon d’incidències, conjuntament. Aleshores, el percentatge d’incidències resoltes va ser del 88%.

L’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, afirma que “aquestes dades posen en relleu la feina que es fa des de l’Ajuntament per arreglar les incidències sorgeixen a l’espai públic, en un municipi amb les dimensions del nostre”. Afegeix també que “són un senyal del bon funcionament del sistema de comunicació d’incidències, i també mostra la implicació de la ciutadania per millorar el nostre entorn”.

Un any d’activitat de Millorem Palafrugell

El mes de febrer de 2024, l’Ajuntament va posar en marxa un apartat per comunicar incidències a la via pública, dins l’app “Palafrugell al mòbil”. Des d’aleshores, qualsevol persona pot comunicar una incidència de forma àgil i ràpida des del seu dispositiu mòbil en el mateix moment que la detecta.
Així doncs, l’aplicació “Palafrugell al mòbil” inclou l’apartat “Millorem Palafrugell”, a través del qual es pot omplir un formulari amb la breu descripció del desperfecte i penjar fotografies que es poden fer al moment des de la mateixa aplicació, detectant i vinculant automàticament la seva ubicació.
A més a més, l’app disposa d’una secció on l’usuari pot consultar l’estat de les incidències que ha registrat. Aquesta secció anomenada “Les meves incidències” es pot trobar al menú genèric de l’aplicació.
Els temes que es poden comunicar a través d’aquesta via han de fer referència a:
• Recollida de residus.
• Neteja viària.
• Manteniment de carrers.
• Enllumenat.
• Jardineria de la via pública.
• Manteniment del mobiliari urbà.
• Colònies de gats.
• Control de plagues.
• Altres.

Tot i aquest nou canal de comunicació d’incidències, l’Ajuntament manté actiu el telèfon de comunicació d’incidències que es va posar en marxa la passada tardor. Es tracta del número 972 30 30 66, al qual es pot trucar de dilluns a divendres (laborables) de 9 a 13 hores.

- Publicitat -
- Publicitat -

Una trentena de persones immigrades participen en una formació sobre la societat catalana a Palamós

Palamós ha acollit aquest maig la primera edició del curs sobre coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic. L’activitat, adreçada a persones immigrades residents al municipi, ha comptat amb la participació de prop de 30 persones i té com a objectiu facilitar-ne la integració i promoure la convivència i la igualtat d’oportunitats.

Altres notícies