A partir d’aquest dilluns, 12 de maig, l’Ajuntament de Palamós posa en marxa una nova fase del Pla de pavimentació amb l’asfaltatge de diversos carrers de la vila. L’actuació prioritza els trams més degradats, d’acord amb els criteris establerts en el procés de participació ciutadana realitzat a finals de l’any 2016. Aleshores es va decidir actuar primer als carrers més malmesos, després als de més trànsit i, finalment, als que tenen un ús comercial, residencial o de serveis.
Aquest nou projecte inclou l’arranjament de més de 8.000 metres quadrats de calçada. Els treballs començaran dilluns pel carrer de Gaspar Matas, entre el passatge del Figuerà i la plaça de Vila-romà, on s’actuarà en una superfície de prop de 1.500 metres quadrats. Durant la setmana, les màquines treballaran també al carrer Ample, entre Xaloc i Foment; al primer tram del carrer Arnau Sa Bruguera, entre Àngel Guimerà i Joan Rovira i Bastons; i al carrer Salavert.
La setmana següent, el pla seguirà amb l’asfaltatge del primer tram del passeig del Mar, entre els carrers del Mar i Aragó. També s’actuarà al carrer de Santa Bàrbara, entre l’avinguda de l’Onze de Setembre i el carrer Carmel, i al carrer Vincke, entre Sant Antoni i l’avinguda de l’Onze de Setembre.
En tots els casos, l’actuació inclou el reforç del paviment amb un nou paquet estructural. Els treballs consisteixen en el fressat de l’asfalt antic, anivellament de la calçada, compactació i asfaltatge. També es pintarà la senyalització horitzontal. El cost total d’aquesta fase és de prop de 145.000 euros.
Aquesta campanya d’asfaltatge es completarà a principis de juny amb l’arranjament del darrer tram de la ronda de l’Est, també coneguda com a vial del Port. Es tracta d’un dels principals eixos de connexió amb el port comercial de Palamós, on circula un elevat volum de trànsit pesant. L’actuació afectarà el tram comprès entre el camí vell de la Fosca i el giratori de l’avinguda de l’Àngel Guimerà, amb una superfície de més de 3.000 metres quadrats i una longitud de 440 metres lineals.
Aquest tram s’ha anat degradant pel pas continuat de vehicles pesants que transporten mercaderies des del port. Amb aquesta obra es pretén reforçar la resistència del paviment i reduir els costos de manteniment derivats de les fissures i els forats. Els treballs seguiran la mateixa metodologia constructiva i tindran un cost d’adjudicació d’uns 165.000 euros, finançats per l’Ajuntament de Palamós amb el suport de Ports de la Generalitat, gràcies a un conveni de col·laboració.