L’art s’ha d’impulsar

La cultura s'ha d'impulsar a la nostra societat i per fer-ho s'ha de ser conscient del passat que tenim i del present que podríem no tenir avui en dia

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
banner can montes
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
L'art s'ha d'impulsar
Loading
/

El dilluns vam entrevistar Antoni Roviras, el director de l’Espai Ter. Durant l’entrevista vam conèixer els èxits que durant el 2018 ha tingut l’espai cultural de Torroella de Montgrí. És una notícia que ens ha d’alegrar.

La gent va al teatre. La gent impulsa la cultura. Cal felicitar-nos, és cert que sempre hi ha la part negativa. Podríem ser més, les dades podrien ser més altes o molts etcèteres més. Sempre és així; sempre ens queixem d’allò que no tenim. Però per una vegada ens felicitarem per impulsar la cultura.

Aprofitem aquest moment de reflexió matinal per imaginar un món sense cultura. Imagineu, per exemple que els nazis haguessin destruït més art, del que ja van destruir. Fa cinc anys, George Clooney estrenava Els Homes dels Monuments, una pel·lícula que reconeixia la feina d’una secció de l’exèrcit per recuperar diverses obres d’art dels nazis.

Gràcies a la feina d’aquesta gent, per impulsar i en aquell cas, salvar la cultura; avui podem gaudir d’obres d’art com la Mona Lisa, o l’Últim Sopar, de Leonardo Da Vinci. La feina d’imaginar-se el Museu del Louvre sense la Mona Lisa és molt difícil però podria ser una realitat.

És per això que cal reivindicar i sobretot impulsar la cultura. Una de les reivindicacions més habituals de Ràdio Capital és fomentar la cultura. De fet, cada dia ho fem diverses vegades en antena quan fem el repàs a l’agenda de la comarca. I no ho volem deixar de fer, creiem que el Baix Empordà és una mica més culte gràcies a les nostres recomanacions culturals. I esperem que així ho segueixi sent.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Quinze propostes passen a la votació dels Pressupostos Participatius de Torroella i l’Estartit

Quinze propostes passen a la votació ciutadana dels Pressupostos Participatius de Torroella de Montgrí i l’Estartit. La votació tindrà lloc al novembre. Deu projectes corresponen a Torroella i cinc, a l’Estartit. Abans, cada proposta tindrà un informe tècnic i econòmic. La ciutadania decidirà quines actuacions rebran finançament municipal durant l’any 2027.
- Publicitat -

Altres notícies