25.3 C
Pals
Divendres, 11 juliol 2025
- Publicitat -

L’augment d’efectius al cos de Bombers i la prevenció marquen la campanya forestal d’aquest 2025

Catalunya ja ha vist durant aquest estiu del 2025 com dos grans incendis forestals han cremat més de 8.000 hectàrees. I tot i que aquests focs no s’han concentrat a la zona de l’Empordà, el cos de Bombers es prepara per afrontar una temporada complicada pel risc d’incendi forestal. Tot i les pluges que han fet esvair la sequera a Catalunya, el creixement de la vegetació i l’extrema calor fan que el bosc sigui extremadament vulnerable al risc d’incendi.

El cap de la Regió d’Emergències de Girona, Jordi Martín, va passar pel programa de Cap a Cap amb Joan Bosch per parlar del risc d’incendi a les comarques gironines. “Intentem afrontar les campanyes forestals durant tot l’any”, admet Martín, que apunta que el risc de foc no es concentra únicament a la temporada estival.

Tal com apunta Martín, les pluges no eviten que el risc d’incendi sigui alt. Per això, explica que cal fer una gestió del territori per mirar de prevenir aquests focs. A part de fer prevenció, el cos de Bombers ha augmentat el nombre d’efectius durant la temporada d’estiu.

Jordi Martín explica que no hi ha una comarca en concret on el risc d’incendi sigui més elevat. Aquest depèn dels ítems de risc com la influència del vent o l’afectació que ha patit la vegetació forestal amb les darreres sequeres que hi ha hagut al territori.

Treball i prevenció del cos de Bombers

Martín reconeix que la feina no s’ha de fer únicament quan el risc d’incendi augmenta, sinó que s’ha de treballar durant tot l’any per mirar de minimitzar el risc i el possible impacte dels incendis. Per això, en acabar la temporada d’estiu es reuneixen per analitzar els focs que s’han anat produint durant aquella campanya i analitzen quines millores poden impulsar de cara a la temporada següent.

D’altra banda, “col·laborem amb el territori”. Així, es conversa i es demana consell als agents del territori per millorar la gestió forestal dels espais. S’apliquen mesures de prevenció, es localitzen punts d’aigua o es fan cremes controlades per minimitzar el risc d’incendi.

El cos de Bombers ja fa anys que treballa per incorporar la intel·ligència artificial per treballar sobre aquests incendis i els possibles riscos que existeixen quan se’n declara un. “Tenin dades acumulades que ens permeten establir si hi ha un risc més elevat o no que es declari un incendi”, apunta Martín. A més, aquestes dades i simulacions permeten saber quina és la complexitat d’incendi.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.

Comparteix

Reportatges

Reportatges
MÉS

Quants habitatges té la SAREB al Baix Empordà?

La Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la...

Les entranyes d’un festival: radiografia del Porta Ferrada, Ítaca i Peralada

Quan les nits s’allarguen i s’acosta el bon temps,...

El bloqueig de la Llei de Costes a Platja d’Aro: més de 850 habitatges en l’aire des de fa més de 6 anys

Més de 850 habitatges a Platja d’Aro estan atrapats en un buit legal per la no publicació d’una ordre ministerial clau. La Llei de Costes els considera domini públic, fet que impedeix vendre, heretar o hipotecar. Veïns, Ajuntament i diputats reclamen una solució urgent per restablir la seguretat jurídica i els drets dels afectats.