21.5 C
Pals
Dijous, 18 setembre 2025
- Publicitat -

Manifestació “en contra el feixisme” a Verges

Denuncien l'atac del passat diumenge, quan un grup d'ultradreta intentava retirar llaços i estelades

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Gairebé 500 persones es van manifestar ahir dissabte 18 de maig a Verges, sota la pluja, sota el lema “Fora el feixisme dels nostres pobles” per expressar el seu rebuig als incidents ocorreguts el passat diumenge 12, quan un grup d’ultradreta volia retirar els llaços i estelades que lluïen els fanals del poble. Tot plegat va acabar en una baralla entre el grup d’ultradreta i els veïns del municipi, que intentaven aturar als atacants, uns fets que van acabar amb la intervenció dels Mossos d’Esquadra.

La manifestació, que ha estat d’un breu recorregut per la carretera que travessa el poble, ha acabat al pavelló del municipi, on s’ha fet la lectura d’un manifest amb sentències com: “Al feixisme només se’l combat”, “Aquí no hi sobra ningú, només el feixisme”. També han exigit a tots els partits polítics i al govern “que es posicionin clarament contra la violència feixista i les agressions que l’extrema dreta està exercint”. A més d’una àmplia representació social i política, a la manifestació hi han participat el diputat gironí de JuntsxCat i advocat Jaume Alonso Cuevillas, el diputat per Girona d’ERC Joan Margall, l’advocat de Jordi Cuixart i exdiputat de la CUP Benet Salella i l’alcalde de Celrà Dani Cornellà.

 

Respecte als fets del diumenge anterior, diverses persones van resultar ferides lleus en l’enfrontament que es va originar mentre alguns veïns recriminaven al grup d’extremadreta que retirava llaços i banderes. La discussió va derivar en crits i empentes, fins que els agents dels Mossos d’Esquadra es van interposar entre els dos bàndols. La policia va obrir diligències i el dimarts següent, 14 de maig, el president de la Generalitat, Quim Torra, va anunciar que el Govern presentaria una denúncia per aquests incidents. Abans d’aquesta denúncia de la Generalitat, la CUP, que lidera el municipi, ja havia posat una denúncia. De fet, aquest partit és qui ha organitzat la manifestació d’aquest cap de setmana.

 

 

- Publicitat -
- Publicitat -

RAYE portarà la seva gira mundial al Palau Sant Jordi de Barcelona el 13 de febrer de 2026

La cantant britànica RAYE ha anunciat les dates del seu nou tour mundial, THIS TOUR MAY CONTAIN NEW MUSIC, que farà parada a Barcelona el 13 de febrer de 2026 al Palau Sant Jordi. Les entrades es posaran a la venda el dijous 25 de setembre a través de Live Nation. Les artistes Absolutely i

Altres notícies