10.4 C
Pals
Dimecres, 28 gener 2026

Obre portes la granja experimental de Monells que vol fer més competitives les explotacions lleteres catalanes

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La granja experimental de Monells s’ha inaugurat aquest dimecres amb la voluntat de fer més competitives les explotacions lleteres catalanes. El nou equipament, impulsat per la Diputació de Girona i l’IRTA, vol ser un centre de referència en recerca, experimentació i divulgació en tot el cicle de la llet. El projecte va sorgir amb l’objectiu de millorar l’eficiència, sostenibilitat i competitivitat del sector de la producció i transformació de la llet a partir de la col·laboració públic i privada. Ha suposat una inversió de gairebé 2 milions i mig d’euros.

S’ha batejat amb el nom d’Estació de Vacum Monells i es tracta d’una plataforma única a Catalunya i al sud d’Europa. Disposa de tecnologia punta que permet monitoritzar la gestió de les barreges de farratge així com el pes dels animals i el seu benestar, entre d’altres aspectes. Està situada a la finca Camps i Arnet de Monells, on ja hi havia una antiga explotació dels anys 70. Els treballs van començar el 2015 i ara ha començat a funcionar, amb l’entrada de les primeres seixanta vaques. La idea és que en els pròxims dos anys n’arribi a tenir 120.

- Publicitat -
Article anterior
Article següent
- Publicitat -
00:18:16

Els Descarrilats: “Anem enfeinats fins l’últim moment, però el premi es veure la cara del públic”

Els membres de la colla “Els Descarrilats” estan ultimant els preparatius per al Carnaval, amb la il·lusió intacta malgrat les dificultats. Entre l'esforç per acabar les carrosses a temps i les esperades disfresses fetes a mà, els Descarrilats esperen que el resultat d'aquest any sorprengui el públic i els jurats.

Altres notícies