Després de no sumar cap punt en dues jornades, perdent contra Granollers i L’Escala, els palamosins volen revertir el més aviat possible la seva situació.
I és que la necessitat de sumar és gran, per no despenjar-se de bon començament a la classificació.
Els blau-i-grocs són ara mateix cuers en solitari, i l’únic equip del seu grup que no té cap punt després de dues jornades disputades.
Precisament L’Escala i el Figueres comanden el grup de Primera Catalana amb 6 punts cada un, i per la part baixa hi ha diversos equips apretats a punts.
Per tant, el Palamós intentarà guanyar al Mollet, que té només 1 punt, i abandonar la cua com a primer pas de la recuperació.
Calella de Palafrugell el primer dia de la fase 2 del desconfinament al Baix Empordà
Ens esperen uns darrers dies de setmana d’ascens de temperatura i suavitat tèrmica. Aquest divendres ha començat amb núvols baixos i localment la formació d’algunes boirines que es desfan ràpidament. Com va passar ahir, però, el cel no quedarà serè del tot amb el pas d’alguns núvols mitjans i alts al llarg del dia. La temperatura mínima és més alta que ahir i s’ha situat al voltant dels 14 ºC amb una màxima que arribarà als 25ºC.
Durant la matinada de dissabte i primera hora del dia es pot repetir la formació d’algun núvol baix o banc de boira, però en conjunt el sol guanyarà protagonisme aquest cap de setmana amb vent entre fluix i moderat de component sud, un Garbí que dissabte a la tarda pot bufar amb cops d’entre 40 i 50 km/h. La temperatura serà més elevada, màxima que pot superar els 26 ºC aquest cap de setmana i a la mínima li costarà baixar dels 15-16 ºC.
La setmana que ve començarà amb molta suavitat tèrmica, però el cel estarà més tapat.
Després de ser un dels concursants més aclamats del talent show televisiu “Eufòria“, Edu Esteve presenta el seu primer single carregat de personalitat i energia imparable.
Perseguir somnis mai ha estat fàcil, i la lluita a contracorrent és evident. Afrontar reptes i tenir objectius és millor que quedar-se quiet. I així arrenca Esteve, deixant que l’aire s’emporti els mals, sense oblidar el camí trepitjat, encarant la vida amb positivitat i sense pressa. No sé on em trobarà la primavera, es converteix en un càntic per desafiar el destí i veure què li oferirà.
“La Primavera” és un primer senzill coescrit amb l’Adrià Salas de La Pegatina on la sonoritat s’encara a l’escena pop, tot matisat amb sons electrònics i que va destinat a la pista de ball, però que ens evoca el terreny western.
El missatge és clar, en el camí trobes reptes que cal superar, però amb iniciativa tot és possible. I així és l’Edu, i el seu primer single: “La Primavera”.
Fent evident l’èxit de l’artista, en molt poc temps, Edu Esteve s’ha convertit en un dels referents emergents amb més projecció de futur dins el panorama musical català. Després del seu gran pas per Eufòria, arriba el seu primer senzill que formarà part del seu primer àlbum publicat amb el segell Música Global.
Després de descobrir-se musicalment i formar un duet que els ha portat per diferents escenaris aquest estiu, Judit Neddermann i Vernat llencen una cançó conjunta, ‘Tu‘.
Produïda per aquest cantant, compositor i productor, aporta a la Judit un so nou i refrescant. Una manera diferent d’acostar-se al pop que resulta ser una perfecta fusió dels dos mons artístics que han anat desenvolupant al llarg de la seva carrera. Un cant a l’amor quan aquest és encara una emoció que no ha aterrat.
Escrita en català, és l’últim single abans de publicar el seu nou disc previst per l’any que ve, tancant així les tres col·laboracions de 2022 (Pedro Guerra, Ainoa Buitrago i Vernat).
El temps passa ràpid però en realitat fa pocs dies estàvem celebrant a Sant Feliu de Guíxols la segona edició d’un festival singular, anomenat d’Aquí. Va ser del 23 al 25 de setembre.
La peculiaritat del festival és que tots els participants ,o sigui, músics, artistes, cuiners, tallers, botiguers, food trucks, parades i tothom que hi participava, havien de ser de Sant Feliu. Tothom era d’allà, o relacionat amb Sant Feliu, excepte el públic, que com és lògic era d’arreu, universal i divers.
Va ser un èxit, malgrat que el mal temps va intentar fer la guitza en un parell d’ocasions.
Apostar per allò local ha estat sempre una jugada d’alt risc, i no sempre hi han cregut els promotors culturals de Catalunya. Però sempre ho he vist com una forma molt intel·ligent de fer les coses.
A vegades ens enlluernem amb grans il.lusions forànies, i ens oblidem que a casa tenim talent a cabassos, que no tenen res a envejar a l’exterior.
No estic dient, com és lògic, que ens haguem de tancar a tot allò que és de fora, però sí que de tant en tant reivindicar-nos i posar.nos en primer pla és una forma més de ser universal. Que les històries d’instagram i els vídeos de les xarxes socials posin l’accent amb allò que es fa a casa.
Repeteixo, el Festival va ser un èxit de convocatòria, les propostes eren d’una gran qualitat i els últims vespres de setembre es fan més agradables prenent-te canyes amb amics quan el garbí del passeig deixa de bufar i sona en Pepe Clara i la banda, per exemple. O rumbes interpretades per joves flamencs ganxons. Tot un luxe.
Va ser emocionant, va ser un encert i va ser una manera de reivindicar la cultura des de la proximitat.
Sant Feliu és ciutat de Cultura. Tant local com universal. La prova, és que és capaç de promoure amb èxit de convocatòria un certamen amb gent d’aquí, poques setmanes després d’haver acollit, en un escenari a la mateixa ciutat, al Festival de la Porta Ferrada i les seves seixanta edicions, també amb gran èxit de convocatòria.
L’important no és la suma de públic. L’important és la suma de talent, d’allà, i d’aquí.
De Luis Zamora from Cataluña, España - 252.061 Caldes de Malavella, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=13994264
Ja fa més d’un mes que van arribar els abonaments gratuïts per circular amb els tren de Mitja Distància i de Rodalies a les estacions catalanes. Un servei que al Baix Empordà s’utilitza per anar fins a destins com Barcelona, Girona o Figueres. Però durant aquest últim mes, les incidències en aquest servei han afectat greument als usuaris de la R11.
Normalment, els usuaris del tren que viuen al Baix Empordà es desplacen a les estacions de Flaçà o Caldes de Malavella. Segons el bot de Twitter de la R11, durant l’últim mes el nombre de dies que hi ha hagut incidències o retards en aquesta línia han estat 18 dies. Cal recordar, també, el fatídic divendres 9 de setembre, quan tots els trens de Catalunya van quedar paralitzats per una incidència en el servei de comunicacions d’ADIF.
A aquestes afectacions cal sumar-hi les obres que s’estan fent a l’estació de la Sagrera, que compliquen l’arribada dels usuaris de la comarca a la ciutat comtal. El recorregut finalitza a l’estació de Sant Andreu Comtal i llavors s’ha de fer transbord al metro, anar amb autobús o amb cotxe fins a Barcelona. Aquestes afectacions s’allargaran fins al pròxim 10 de setembre.
Els usuaris afectats
Tot i que la gratuïtat dels abonaments es preveu que s’allargui durant tot el 2023, els usuaris de la R11 veuen com el servei s’ha anat deteriorant. Diverses persones que utilitzen el tren de Flaçà o Caldes de Malavella expressen el seu malestar a les xarxes, sobretot a Twitter. Un d’ells és l’Albert Aparicio, que fa més de 10 anys que fa servir aquesta línia de tren.
A més, l’Albert afegeix que el viatge s’allarga unes sis hores cada dia que ha d’anar fins a Barcelona. Aquesta estona de viatge, normalment, l’ha de fer de peu. L’Albert es queixa de la falta de transparència i de la manca de bon servei als trens.
Però l’Albert no és l’únic usuari que ha vist com aquest servei ha empitjorat durant aquest últim mes. En Marc Vilà també és un dels afectats pels retards dels trens. Quan va començar la gratuïtat dels bitllets el servei tenia petits retards, però a mesura que han anat avançant els dies les incidències han anat augmentant.
A més, en Marc reconeix que molts cops s’ha vist en un tren aturat i que ha rebut poca o gens d’informació. Posa com a exemple un dilluns que va haver d’agafar un tren i va quedar aturat a Girona durant dues hores i quart.
A part de l’Albert i en Marc, a xarxes socials com Twitter hi ha altres usuaris de tren que no estan gaire contents amb els retards i cancel·lacions dels últims dies.
Per alguna raó que no tenim el gust de conèixer, mentre esperem que apareixi el tren de @Renfe a l'estació de Sant Andreu Comtal per tornar cap a Flaçà, que estranyament va amb retard, l'únic que en sabem és que "el tren se ha perdido en alguna faz de la Tierra".
Des del Govern espanyol hi ha hagut diversos anuncis per allargar la gratuïtat dels serveis de tren durant tot el 2023. Aquest abonament s’havia d’acabar el 31 de desembre d’aquest any, però estan estudiant estendre aquesta bonificació i veure quin impacte té. En els pressupostos d’enguany es preveu una partida d’uns 660 milions d’euros per costejar els bitllets.
A més, els pressupostos que van presentar des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana contemplen un augment del 20% de la inversió en Rodalies durant el 2023. Això, suposaria uns 1.000 milions d’euros que s’invertirien en projectes com duplicar la R-3 de Parets-La Garriga, culminar els accessos a l’aeroport de El Prat, soterrar les vies a Sant Feliu i Montcada i altres obres per renovar la infraestructura.