30.9 C
Pals
Dimecres, 16 juliol 2025
- Publicitat -

La nordamericana Chirico, rival de Paula Badosa a San Diego

Louisa Chirico, que és la número 196 del món, va derrotar contra pronòstic la seva compatriota Alison Riske (30ª tennista del rànquing), i s’enfrontarà a Badosa en els vuitens del WTA 500 de San Diego (Califòrnia).

La begurenca debuta directament en aquesta fase del torneig gràcies a la seva condició de cap de sèrie.

En l’únic precedent entre ambdues jugadores, aquest mateix any a Wimbledon, Badosa va guanyar clarament Chirico.

La baixempordanesa està passant per una crisi de resultats, amb tres derrotes seguides i només un triomf en els cinc últims tornejos jugats, i vol revertir les coses en aquest torneig i el proper de Guadalajara. Són els dos tornejos previs al Masters.

I la de Begur encara té opcions de jugar aquest Masters (que reuneix a les 8 millors tennistes del moment i que es juga a principis de novembre) si pot retallar els 273 punts que la separen de Maria Sakkari.

La grega és ara mateix vuitena de la Race 2022, i ocuparia la darrera plaça en l’esmentat Masters.

El Palafrugell, campió de la II Lliga Catalana Plata

El Corredor Mató Palafrugell es va proclamar aquest diumenge, a Vic, campió de la segona edició de la Lliga Catalana Plata.

Els baixempordanesos -després d’una lligueta prèvia en què van quedar primers de grup- s’havien desfet del Tordera en semifinals, i a la final van jugar contra l’equip amfitrió. El resultat del partit va ser una àmplia victòria per 8 a 2.

Recordem que La Lliga Catalana Plata d’hoquei patins és una competició que va ser creada la temporada 2021-22 per part de la Federació Catalana de Patinatge, i el primer campió va ser l’Hoquei Club Sant Just.

Es juga un cop l’any, i hi participen els clubs catalans que competeixen a la Segona divisió estatal, l’OK Lliga Plata. Primer es fan quatre grups, que juguen una lligueta, i cada un dels equips que queda primer, accedeix a les semifinals.

El Palafrugell ja prepara el seu debut a l’OK Lliga Plata, que començarà oficialment el penúltim cap de setmana d’octubre. Els homes entrenats per Francesc Linares però, no jugaran fins al següent cap de setmana, en haver-se ajornat el primer partit que havien de disputar contra el Manlleu.

Blink-182 actuaran a Barcelona el 4 d’octubre de 2023

blink-182-actuaran-a-barcelona-el-4-d’octubre-de-2023

Blink-182 anuncien el retorn de Tom DeLonge al grup, coincidint amb el 20è aniversari del seu disc de títol homònim.

La banda ha anunciat les dates d’una gira mundial que inclou una parada al Palau Sant Jordi de Barcelona, 4 d’octubre de 2023. La gira vindrà acompanyada de The Story So Far com a banda telonera.

Les entrades sortiran a la venda el proper dilluns 17 a les 11 del matí a la xarxa Ticketmaster, mentre que aquest dimecres 12 hi haurà prevenda pels fans del grup i l’endemà hi haurà prevenda pels usuaris registrats a LiveNation.es.

El preu de les entrades serà de 45 a 75 euros per les entrades de seient reservat, 85 per les de front pista i 60 per les de pista normal. A aquests preus s’hi ha de sumar les despeses. També existiran alguns packs vip a partir de 145 euros. Més info a LiveNation.

Així mateix, el grup ha anunciat una nova cançó per aquest divendres ‘Edging

 

L’entrada Blink-182 actuaran a Barcelona el 4 d’octubre de 2023 ha aparegut primer a Primera Fila.

No et perdis El Gran Concert dels participants d’Eufòria, a Barcelona

no-et-perdis-el-gran-concert-dels-participants-d’euforia,-a-barcelona

La gala final d’Eufòria va ser un punt de trobada entre el bateria visual Neo (Visual Drums) i els concursants Estela, Pep, Laura i Chung-man.

D’aquí va sorgir la idea de fer un concert especial, que no té la pretensió d’igualar la intensitat dels concerts al Palau Sant Jordi, però sí de fer que aquestes emocions prenguin forma en una experiència única i apassionant. Tindrà lloc el 26 de novembre a la Sala Apolo de Barcelona. Entrades a la venda!

Acompanyats per la força escènica de Jaume Nin (Búhos) i Germán de la Riva (Kundala), aquests joves plens de llum i de talent oferiran la seva pròpia versió, nova i diferent del que s’ha vist fins ara, en una sinergia escènica compassada i il·luminada pel ritme de la primera bateria visual interactiva de Catalunya.

El concert també servirà de presentació dels nous singles dels concursants, que els cantaran per primer cop en directe per a tots els assistents.

L’entrada No et perdis El Gran Concert dels participants d’Eufòria, a Barcelona ha aparegut primer a Primera Fila.

Recomanació literària: “Agua y jabón. Apuntes sobre elegancia involuntaria” de Marta D. Riezu

Marta D. Riezu
Barcelona 27/06/2022 Marta Riezu, periodista, fotografiada en el barrio de Sant Antoni. Foto: Gianluca Battista

Avui, la llibretera Maria Teresa Calabús de la llibreria El Cucut de Torroella de Montgrí, ens recomana la lectura d’aquesta obra -de moment només publicada en castellà per Anagrama-, de l’autora de Terrassa Marta D. Riezu (a la foto).

 

 

 

El Terracotta Museu reobre les portes després de les destrosses causades per la pedregada de la Bisbal

Part de l'exposició del Terracotta coberta amb lones // Fotografia: Anna Salvadó Figueras

Aquest diumenge el Terracotta Museu de Ceràmica reobrirà les portes després d’un mes i mig treballant en la reforma dels 3000 m² de teulada, la qual va quedar molt malmesa a causa de l’excepcional calamarsada del 30 d’agost. Durant tot el matí hi haurà portes obertes, però com a gran acte principal d’obertura, a les dotze del migdia, s’inaugurarà la nova exposició temporal de producció pròpia, una mostra que reivindica l’orgull de la feina ben feta dels ceramistes de la Bisbal.

L’exposició “Orgull de terrisser” presenta una selecció de peces ceràmiques bisbalenques d’entre mitjan segle XVIII i principis del segle XX. La major part són peces molt notables i de gran dificultat tècnica que, un cop modelades, i davant la seva excepcionalitat,  varen despertar l’orgull de l’artesà que les va fer fins al punt de voler deixar-hi un testimoni imprès de la seva feina. A diferència d’avui, en aquell moment signar una peça era un fet totalment insòlit i extravagant, i només s’explica per la voluntat d’explicitar el sentiment de la pròpia vàlua: l’orgull de fer les coses ben fetes pel gust de fer-les ben fetes.

El treball artesà és molt més que l’ofici: pren temps, paciència i repetició perquè és dur, feixuc i treballós, i per això implica compromís, implicació per la feina ben feta i la satisfacció de fer-la bé, aquest és el cas de la terrisseria. Amb les peces de major complexitat aquest sentiment s’intensifica, i és llavors quan poden esdevenir un suport on deixar un testimoni escrit de caràcter reivindicatiu i simbòlic (tot sovint amb el nom del terrisser, el lloc d’origen i la data en què fou realitzada) que manifesta una voluntat de difondre una informació a llarg termini i a un públic que transcendeix l’àmbit domèstic.

De la trentena de peces que conformen l’exposició, la meitat estan signades per un dels llinatges terrissers més importants de la història de la ceràmica bisbalenca i, paradoxalment, un dels més desconeguts: els Vicens. Es tracta d’una col·lecció de peces d’entre el 1749 i finals del segle XIX amb un altíssim valor patrimonial. Està formada per nou gerres, dos aiguamans, una mesura i una rajola de mitgeria. D’aquestes peces, quatre formen part del fons del Terracotta Museu, i la resta són peces que no s’havien exposat mai fins ara i que el museu ha localitzat en diferents col·leccions públiques i privades.

El llinatge dels Vicens destaca tant per l’alt nombre de terrissers i d’obradors que el componen com per la seva extensió cronològica que es remunta a mitjan segle XVIII i s’allarga fins al XX. Relaten una història de gairebé dos-cents anys on dues nissagues de terrissers amb aquest cognom varen esdevenir actors principals en el desenvolupament i la consolidació de la ceràmica de la Bisbal. Una s’inicia amb Josep Vicens Moner, nascut el 1708 a Siurana d’Empordà, i l’altra amb en Joan Vicens Mitjans, nascut el 1729 a la Bisbal. L’últim terrisser dels Vicens fou Andreu Vicens Salamó, que morí el 1919. Vuit anys més tard, el 1927, la seva vídua va tancar les portes definitivament de l’obrador familiar.

Pel que fa a la resta de peces en destaca una gerra del 1826 firmada per Pere Malagelada i un altre del 1900 commemorativa de la Únion Obrera de Alfareros –una cooperativa de producció creada el 1899 resultada dels moviments obrers de la Bisbal d’Empordà i comarca-. També hi ha un àmbit dedicat a la terrissa negra, on destaca una peça firmada i datada per Anton Marcó el 1816 –responsable d’establir el primer taller de terrissa negra de la Bisbal a finals del segle XVIII-. I finalment, un àmbit dedicat als paviments de rajola fina, una indústria que va néixer a mitjan segle XIX i que va suposar una nova manera d’entendre la producció ceràmica, aplicant mitjans de producció, d’organització del treball i de comercialització totalment nous. Aquestes rajoles presenten la marca de fàbrica en relleu al revers.