Detenen dos homes a Palafrugell i Corçà per tinença de pornografia infantil

Palfrugell corçà pedòfil

La Policia Nacional ha detingut a Palafrugell i Corçà dos homes, de 34 i 60 anys, per tinença de pornografia infantil. La investigació es va iniciar arran de la informació que la policia va rebre a través d’una associació col·laboradora de Google. Els agents van obtenir diversos informes de descàrregues que podrien ser susceptibles de contenir pornografia de menors. Els informes constataven que dues persones havien estat descarregant contingut pedòfil durant tot el 2025. Davant d’això, la policia va iniciar dues investigacions i, un cop confirmat, van fer dues entrades als domicilis dels implicats. Els agents van trobar «cruents» arxius de contingut sexual amb menors d’edat, incloent-hi lactants, a casa d’un dels arrestats.

En el cas del detingut a Palafrugell, els agents van comprovar que estava subscrit a diverses plataformes, algunes amb servei «streaming» des de les quals visualitzava el contingut, a vegades, en directe. A més, van detectar que havia efectuat diversos pagaments amb la intenció de poder mantenir relacions sexuals amb una menor del continent americà sense que la trobada s’arribés a produir, per raons que es desconeixen.

La Policia Nacional remarca que els agents van trobar «cruents» arxius de contingut sexual amb menors d’edat, incloent-hi lactants. Aquest mateix individu hauria intentat crear contingut de menors amb aplicacions d’IA, però l’aplicació activava un bloqueig preventiu perquè no té autoritzat crear aquest tipus de contingut. Els agents van intervenir els equips informàtics i ara la Unitat d’Anàlisi de la Policia Nacional està fent una exhaustiva anàlisi forense per intentar aclarir els fets.

Pel que a l’arrestat de Corçà, els agents van corroborar que tenia arxius tot i que en menor quantitat que el de Palafrugell. La unitat està també investigant-los.

La Policia Nacional recorda que la mera descàrrega o simple emmagatzematge d’aquests arxius suposa un delicte tipificat al Codi Penal i adverteix que les penes poden arribar fins a l’any de presó i les multes corresponents. També alerten que cal alertar a les autoritats competents en cas de descarregar aquest tipus de contingut per error.

La Bisbal destinarà prop d’1,5 milions d’euros a noves inversions i millores municipals

L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà destinarà prop d’1,5 milions d’euros del romanent de tresoreria a noves inversions i actuacions de millora al municipi. La modificació pressupostària es va aprovar en el ple municipal celebrat aquest dimarts amb el vot favorable de tots els grups presents al consistori.

La proposta impulsada pel govern municipal, format pel Partit dels Socialistes de Catalunya i Compromís per la Bisbal-Junts, preveu destinar els recursos a diferents àmbits vinculats amb l’espai públic, els equipaments municipals, l’habitatge, la cultura, l’esport i el suport a les entitats locals.

Entre les partides més destacades hi ha 350.000 euros per a vies i espais públics, així com 300.000 euros per a la rehabilitació de l’edifici de les Voltes, una de les actuacions amb més dotació prevista dins aquesta modificació pressupostària.

El paquet d’inversions també inclou 100.000 euros per a actuacions al Teatre Mundial, una partida similar per a millores als camps de futbol i prop de 80.000 euros per instal·lar un sistema de climatització al Pavelló Polivalent.

L’Ajuntament també preveu impulsar actuacions vinculades amb l’habitatge i la rehabilitació d’edificis municipals, així com obres relacionades amb el cicle de l’aigua, la renovació d’arbrat i la millora d’equipaments públics. Entre les mesures anunciades també hi ha la creació d’un espai de dol perinatal i noves actuacions en matèria de residus i civisme.

Una part dels recursos es destinarà igualment a reforçar el suport econòmic a entitats socials, culturals i esportives del municipi. Entre aquestes hi ha l’Esplai, SANAE, Indilletres, l’Associació Contra el Càncer, Oncolliga Girona, el Club Esportiu Tennis la Bisbal, l’Associació de Gent Gran i els Premis Conrad Saló.

Segons ha explicat el consistori, aquesta modificació pressupostària s’emmarca en la liquidació del pressupost de 2025 i en les bases d’execució del pressupost municipal de 2026. El govern defensa que les actuacions responen a necessitats detectades en diferents àmbits de la gestió municipal i permetran reforçar serveis i equipaments de la ciutat.

L’Oncoswim celebrarà deu anys amb rècord de participació i prop de 200 participants

privat:-l’oncoswim-recapta-prop-de-100.000-per-a-la-recerca-del-cancer-de-mama-triple-negatiu
Privat: L’Oncoswim recapta prop de 100.000 per a la recerca del càncer de mama triple negatiu

La travessia solidària Oncoswim arribarà aquest dissabte a una edició molt especial coincidint amb el seu desè aniversari. La iniciativa, organitzada per Radikal Swim i la Fundació Oncolliga Girona, reunirà aquest any una participació rècord amb 33 equips inscrits i prop de 200 nedadors i nedadores disposats a completar els 30 quilòmetres que separen l’Estartit de Calella de Palafrugell.

L’esdeveniment s’ha consolidat durant l’última dècada com una de les cites esportives i solidàries més destacades de la Costa Brava. La prova combina esport, superació personal i recaptació solidària amb l’objectiu de contribuir a la investigació del càncer de mama triple negatiu, considerat un dels tumors més agressius i amb menys opcions terapèutiques.

La sortida oficial es farà dissabte al matí des del port de l’Estartit. Els participants recorreran un dels trams més emblemàtics del litoral gironí, passant per les Illes Medes i les Illes Formigues, abans d’arribar a la platja de Port-Bo de Calella de Palafrugell. Els equips poden completar el recorregut fent relleus o bé nedant conjuntament durant tota la travessia.

Cada equip participant està format per quatre o cinc integrants i ha d’aportar un donatiu mínim de 600 euros, tot i que moltes formacions superen aquesta quantitat gràcies a campanyes solidàries pròpies. A la recaptació també s’hi sumen les aportacions del Dorsal Zero i les inscripcions de la Milla Solidària, una nedada popular entre Llafranc i Calella de Palafrugell que aquest any ha exhaurit les 225 places disponibles.

La Fundació Oncolliga Girona destinarà el 70% dels fons recaptats a la investigació del càncer de mama triple negatiu, concretament als projectes del grup Oncologia de Precisió de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona Doctor Josep Trueta i de l’Institut Català d’Oncologia, liderats per l’oncòloga Gemma Viñas. El 30% restant servirà per finançar serveis de suport i acompanyament a pacients oncològics i familiars de les comarques gironines.

Des de la seva creació l’any 2016, l’Oncoswim ha aconseguit recaptar més de mig milió d’euros, dels quals prop de 400.000 euros s’han destinat directament a projectes d’investigació biomèdica.

L’organització destaca que aquesta desena edició simbolitza la consolidació d’un projecte que ha aconseguit unir esport, solidaritat i recerca científica en un entorn únic com la Costa Brava. La previsió és que els primers equips arribin a Calella de Palafrugell a primera hora de la tarda, on els participants seran rebuts per voluntaris de l’entitat amb avituallament i l’acte final de lliurament de diplomes i de la recaptació solidària.

Àlex Brull: «Hi ha molta gent de la comarca que no és conscient del festival tan meravellós que tenim»

Àlex Brull_FIMAG Torroella
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Àlex Brull: "Hi ha molta gent de la comarca que no és conscient del festival tan meravellós que tenim"
Loading
/

En una entrevista al Supermatí, el director del Festival Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, Àlex Brull, ha presentat els detalls de la catorzena edició del certamen, que se celebrarà del 4 al 7 de juny.

El festival tornarà a transformar diversos espais del municipi en escenaris dedicats a la màgia amb propostes per a tots els públics i disciplines. Segons Brull, la programació combinarà mentalisme, cartomàgia, grans il·lusions, màgia de proximitat i espectacles familiars.

Una de les principals novetats d’enguany serà un sopar espectacle al restaurant El Descarat amb Dani DaOrtiz, un dels grans noms internacionals de la cartomàgia. “Jo dic que és el millor del món en cartomàgia, però bé, diré que és un dels tres millors”, ha afirmat Brull.

El director del festival també ha destacat la participació de Karim, que arribarà directament des de la Gran Via de Madrid, i del Mag Stigman, assessor del Mago Pop i guanyador de diversos premis internacionals.

El FIMAG arriba aquest any a la catorzena edició consolidat com un dels festivals de màgia més reconeguts del sud d’Europa. Segons Brull, el certamen comptarà amb més de vint artistes i més de setanta actuacions repartides en diferents espais de Torroella.

El festival també manté la seva vessant solidària a través d’una gala gratuïta dirigida a persones en situació de vulnerabilitat o risc d’exclusió social. A més, el FIMAG inclou el FIMAG Pro, un espai professional orientat al sector de la màgia i als artistes especialitzats.

Brull ha reivindicat la necessitat de donar més presència a la màgia dins la programació cultural habitual dels teatres i equipaments. “La màgia s’associa a festes assenyalades o festivals”, ha lamentat.

Les entrades i tota la programació es poden consultar al web oficial del festival, fimag.cat.

Supermatí – 27 maig 2026

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Supermatí - 27 maig 2026
Loading
/

Mar Camps: «Els pobles no són espais bucòlics on anar a reposar, sinó llocs habitats i amb vida»

La periodista i escriptora Mar Camps ha presentat a Ràdio Capital de l’Empordà el seu nou llibre No vingueu al poble a reposar, una reflexió sobre la transformació dels pobles que es troben als peus de les Gavarres i la mirada “urbana i allunyada” amb què sovint es perceben territoris com l’Empordà o el Gironès.

L’autora explica que el llibre neix després de deu anys coordinant, amb Lia Pou, la revista La Llera del Ter, dedicada a recollir històries dels pobles entre Girona i l’Empordà. “Moltes vegades quan es parlava de segons quins pobles es feia amb una mirada aliena. La qüestió era poder recuperar els nostres propis relats des dels pobles”, afirma.

Durant l’entrevista, Camps denuncia que en els darrers anys s’ha consolidat una visió dels pobles com a espais “màgics, medievals o bucòlics”, pensats únicament per al lleure i la desconnexió. “Els pobles s’habiten i tenen vida”, remarca. Segons l’escriptora, aquesta mirada provoca actituds poc respectuoses cap a la gent que hi viu i cap a la seva història.

Si bé és cert que aquesta aproximació es fa en un context en què «ser de poble» es viu de manera desacomplexada. «Parles amb orgull del lloc on tu has nascut i on has crescut», admet la periodista. Aquest és un comportament que ha canviat en els darrers anys i, per això, la gent que viu als pobles es posiciona cada cop més per reivindicar el seu valor.

Habitar els pobles

En aquest sentit, l’autora vincula la manca de respecte a aquests pobles de les Gavarres i a la seva gent a la pressió turística i l’augment de les segones residències, especialment a la zona de l’Empordà. Camps alerta que molts municipis corren el risc de convertir-se en “pobles fantasma” durant gran part de l’any i apunta que el problema de l’habitatge als pobles sovint queda invisibilitzat respecte al debat de les grans ciutats. “Hi ha gent del lloc que ja no pot viure allà on ha crescut”, lamenta. Segons l’escriptora, aquest procés acaba trencant els vincles socials i culturals que defineixen la vida comunitària dels municipis.

La periodista també defensa la necessitat de reforçar espais de trobada als pobles, com locals socials, punts de lectura o espais juvenils. Considera que aquestes iniciatives són essencials per mantenir viu el teixit associatiu i fomentar una cultura “arrelada” i pensada per a la gent del territori, defugint de l’elitització d’aquest tipus d’esdeveniments i vida social i cultural.

Reivindicar la llengua

En el llibre, Camps també reivindica la llengua dialectal i les expressions pròpies dels pobles de l’Empordà i les Gavarres. L’autora lamenta que moltes paraules tradicionals s’estiguin perdent i critica que “la llengua estàndard aplana les paraules”. Expressions com “garrenc”, “renec” o “vilorda” formen part, segons explica, d’una manera concreta de mirar i entendre el món.

A més de citar referents com Josep Pla, Adrià Pujol o Miquel Martí, Mar Camps reivindica una literatura feta “des del lloc” i connectada amb el paisatge i la memòria col·lectiva.

L’autora apunta que el llibre vol ser, sobretot, “un crit d’alerta” perquè tant habitants com visitants reflexionin sobre com s’habiten els pobles i sobre la necessitat de respectar-ne la identitat, la llengua i la vida quotidiana. Mar Camps explica també que a part de continuar amb la promoció del nou llibre continua escrivint. «De moment tinc un projecte de novel·la d’autoficció i amb la Lia Pou estem treballant en un recull dels masos i cases pairals que podem trobar a la llera del Ter», explica Camps.