10.4 C
Pals
Divendres, 13 febrer 2026

Palamós organitza tallers mediambientals de de descoberta de l’entorn per les escoles del municipi

El primer taller s'ha fet aquest passat mes de febrer i la proposta s’allargarà durant tot el curs escolar

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós impulsarà diversos tallers mediambientals, per fer arribar als alumnes de les escoles i instituts del municipi diversos aspectes vinculats a la biodiversitat dels espais naturals del municipi. El primer taller s’ha fet aquest passat mes de febrer i la proposta s’allargarà durant tot el curs escolar. Aquesta setmana s’ha dut a terme l’anomenat “Mostreig d’un sistema fluvial” que ha comptat amb la participació d’estudiants de l’Institut de Palamós.

L’activitat s’ha dut a terme a la riera que desemboca a la platja de Castell, on els monitors de l’activitat han fet una presentació i tot seguit s’ha dut a terme la part més pràctica. Es tracta concretament de la realització d’un mostreig científic de fauna fluvial, sobretot piscícola, on els estudiants participen en la captura i processament de les mostres obtingudes.

Amb aquesta activitat, els alumnes poden observar i conèixer les diferents espècies, tant de la fauna com de la flora de la llacuna que es forma a la desembocadura de la riera. Un cop identificats i  classificats, s’utilitzen com a indicadors per a  valorar l’estat  de salut de l’ecosistema fluvial i prendre dades que permeten tenir informació de l’estat ecològic de la riera.

Aquests tallers també serveicen per aprofundir en el coneixement d’altres entorns naturals, i els seus principals riscs i amenaces. Com per exemple l’afectació que tenen els incendis sobre el medi, aspectes com la importància de l’aigua per al manteniment de la biodiversitat, o també aspectes vinculats a la correcta gestió dels residus.

Tots aquests tallers s’adeqüen a les edats dels alumnes de cada classe participant, i porten el nom de: “Descobrim els rastres”, “El bosc mediterrani i el foc”, “Taller de l’aigua” i “Taller de residus, ajudem a la Pala i en Mos”. Les activitats realitzades a les escoles es dinamitzem mitjançant l’associació “La Sorellona”, entitat que desenvolupa els programes d’educació per a la sostenibilitat impulsats per l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja obliga a ajornar la rua de Carnaval de Sant Feliu de Guíxols al 20 de febrer

El ball del Guíxols Arena es manté perquè es fa en un espai interior. Se suspenen els autobusos llançadora gratuïts.

Altres notícies