Personalitza les Preferències de Consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar eficientment i realitzar certes funcions. Trobaràs informació detallada sobre totes les cookies en cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.

També utilitzem cookies de tercers que ens ajuden a analitzar com utilitzes aquest lloc web, emmagatzemar les teves preferències i proporcionar el contingut i els anuncis rellevants per a tu. Aquestes cookies només s'emmagatzemaran al teu navegador amb el teu consentiment previ.

Pots triar activar o desactivar algunes o totes aquestes cookies, però desactivar algunes d'elles pot afectar la teva experiència de navegació.

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha cookies per mostrar

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha cookies per mostrar

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha cookies per mostrar

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha cookies per mostrar

25.9 C
Pals
Dimecres, 28 maig 2025
- Publicitat -

Que torni el Tren Petit!

Escolto a Ràdio Capital que reneix el projecte de tren de la Costa Brava, impulsat per l’Associació pel Transport Públic. Es tracta d’una idea recurrent que es va posant sobre la taula al llarg dels anys i que els gestors polítics de torn de la colònia desestimen des de la Plaça Sant Jaume de Barcelona amb la mateixa regularitat. És, sens dubte, un projecte molt beneficiós pel territori, però que xoca frontalment amb la cultura de foment del vehicle privat per part de les institucions públiques, apuntalat amb la reiterativa concessió del monopoli del transport públic al Baix Empordà a una única empresa, que porta dècades encarregant-se amb diligència de devaluar del tot la imatge d’eficiència i utilitat del transport públic a la nostra comarca.
Els motius que sempre al·leguen els responsables polítics és que un projecte com aquest, que seguiria si fa o no fa la mateixa ruta que el Tren Petit va recórrer amb molt d’èxit popular entre els anys 1887 i 1956, seria molt car i deficitari, i res fa sospitar que aquesta vegada canviïn d’opinió. El cost del projecte, segons l’Associació promotora, seria d’uns 700 milions d’euros, i donaria servei a 300 mil usuaris potencials.
El problema que tindrà la Generalitat per rebutjar aquest projecte és que ahir mateix anunciava l’adjudicació d’un projecte similar per construir un tren turístic a la Vall Fosca, batejat com el Tren dels Cims. Un tren turístic, sí, no per donar servei a la gent de la Vall.
El nou tren petit, en canvi, podria acomplir les dues funcions. Connectat amb l’aeroport de Girona i l’Estació de l’Ave, no només podria ser una eina de transport eficient i quotidiana per a molts de nosaltres, sinó que oferiria un servei immillorable per els nostres visitants.

Temps de lectura: < 1 minut

Més àudios