energia solar

La Bisbal amplia la xarxa d’energia solar municipal amb noves plaques fotovoltaiques a l’Arxiu Comarcal

L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà ha finalitzat la instal·lació d’un nou sistema de plaques fotovoltaiques a l’Arxiu Comarcal del Baix Empordà. La instal·lació, de 35 kW i d’autoconsum col·lectiu, reforça l’aposta municipal per l’energia renovable i s’afegeix a altres actuacions impulsades en equipaments públics del municipi.

NATURABEGUR impulsa la conservació de la biodiversitat terrestre i marina a les Muntanyes de Begur

Amb actuacions a les àrees terrestres i marines, el projecte inclou la protecció d’hàbitats, l’eradicació d’espècies invasores com l’ungla de gat i la protecció de les praderies de posidònia. La participació ciutadana és clau, amb l'objectiu d’arribar a més de 20.000 persones.

La Bisbal adjudica la instal·lació de plaques solars a l’Arxiu Comarcal per avançar en l’estalvi energètic

Aquesta instal·lació, finançada amb fons Next Generation EU, s’afegeix a una inversió de 125.000 euros per a energia solar a diversos equipaments municipals, com el Pavelló Firal i la Residència Zoilo Feliu.

El vaixell del Museu de la Pesca de Palamós s’anomenarà Aulamar i entrarà en servei l’estiu vinent com a aula flotant

Aulamar és el nom escollit per al vaixell del Museu de la Pesca de Palamós, que es troba actualment en construcció a les drassanes Culmar, a Cadis. L’embarcació entrarà en servei l’estiu vinent com a extensió del museu i...

La radiació solar ha augmentat un 10% en cinquanta anys i pot canviar el clima mediterrani

Un estudi del Grup de Física Ambiental de la Universitat de Girona confirma que la radiació solar ha crescut fins a un 10% en mig segle. Els investigadors atribueixen l’augment a una atmosfera més neta i a la reducció de la nuvolositat. Alerten que podria alterar el clima mediterrani i afectar la salut, però també generar més energia solar.

SSIBE presenta la Memòria de Sostenibilitat 2024 amb més activitat i millores assistencials

Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha presentat aquest matí la Memòria de Sostenibilitat 2024. El document posa en relleu una major transparència, rendició de comptes i compromís amb la ciutadania, i incorpora nous apartats per reforçar la...

Miquel Martí: «El nostre esperit és tan simple com ensenyar el mar des del mar»

Palamós tindrà el primer vaixell aula 100% elèctric a partir del primer semestre del 2026. La nova embarcació funcionarà amb energia solar i estarà fabricada amb alumini reciclable. Ho ha explicat el director del Museu de la Pesca, Miquel Martí, en una entrevista al Supermatí, en què ha destacat que el projecte vol reforçar la consciència ambiental i educativa des del mateix mar.

El SSIBE triplica en tres anys la potència instal·lada d’energia fotovoltaica

La producció ha superat els 500 megawatts hora, reduint emissions i estalviant més de 55.000 euros.

Torroella de Montgrí encarrega un estudi per conèixer la forma més eficient d’implementar l’energia solar

La Comunitat Energètica Local està previst que entri en funcionament un cop finalitzats els darrers treballs de connexió a la xarxa elèctrica.

Sant Feliu bonificarà el 50% de l’IBI durant 5 anys a qui s’instal.li sistemes de plaques solars

Aquesta bonificació s’aplicarà tant en instal·lacions d’habitatges unifamiliars com en edificis pluridomiciliaris

Últimes notícies

Les exposicions dels 25 anys de Radio Capital

Fa uns mesos vaig rebre l’encàrrec de comissarià els actes de celebració dels 25 anys de Radio Capital, aquesta...