8.1 C
Pals
Divendres, 12 desembre 2025
- Publicitat -

Una trentena de dones migrades participen en el curs d’empoderament i formació a Sant Feliu de Guíxols

Les participants han rebut classes de català, formació ocupacional, coneixements de l’entorn social i prevenció de violències masclistes

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Una trentena de dones migrades han participat en un curs d’empoderament i formació que s’ha impartit a Sant Feliu de Guíxols. Les 31 dones participants han rebut formació en català perquè es puguin relacionar amb normalitat, però també  formació ocupacional, coneixements de l’entorn social en el que viuen i contra les violències masclistes.

Calabuig ha deixat clar que no es tracta de cursos on s’ensenya el català de manera acadèmica sinó que es tracta d’un “acompanyament” a aquestes dones migrades, moltes de les quals han fet el curs acompanyades dels seus fills, fet que ha “ajudat a la integració” també dels menors en l’entorn social de la ciutat.

El regidor explica que la voluntat és que a la llarga aquestes dones acabin anant a fer cursos de català a l’Escola d’Adults o en altres centres per tal de millorar el nivell i obtenir titulacions que els puguin permetre optar a millors oportunitats laborals.

Durant tot el curs escolar les dones han tingut l’acompanyament d’una tècnica del Consell Comarcal que els ha anat guiant en tots els aprenentatges abans ressenyats, tant d’una manera teòrica, mitjançant les classes impartides a la Biblioteca Octavi Viader i Margarit, com de manera pràctica, amb visites a diferents espais de la ciutat i xerrades de diferents serveis del consistori.

- Publicitat -
- Publicitat -

Sting encapçala la primera tanda d’artistes de Les Nits d’Occident 2026

Les Nits d’Occident han desvetllat aquest dijous els primers artistes confirmats per a l’edició del 2026. El festival, que manté els jardins del Palau de Pedralbes com a escenari, aposta per una combinació d’estrelles internacionals i talent de proximitat. El cap de cartell serà Sting, que tornarà a Barcelona el 7 de juliol dins de

Altres notícies