La Bisbal d’Empordà ha anunciat la licitació dels serveis d’una administració electrònica, ja que la llei obliga aquest tipus d’administració a totes les administracions públiques. La licitació és en dos sentits: d’una banda, la implantació d’una metodologia de treball, i d’altra, un sistema informàtic per la implantacio de l’administració electrònica. A nivell pràctic, això vol dir que ja no hi haurà més tràmits en paper i que tot es gestionarà electrònicament, de manera que permetrà més agilitat interna i facilitat pels usuaris i ciutadans, que disposaran de més transperència, ja que se sabrà en tot moment la situació dels expedients i informes, en mans de qui està i si està seguint el procediment correcte. Ho ha explicat a Ràdio Capital Josep Maria Castells, regidor de Comunicació de La Bisbal.

D’aquesta manera, es podrà fer tot des de casa, i si el ciutadà no disposa d’un servei informàtic particular, podrà anar a l’Ajuntament, on hi haurà un ordinador des d’on fer aquests tràmits i comptarà amb l’ajuda d’algú per fer-ho.

El servei no es comprarà, sinó que se’n farà un manteniment anual, i l’adjudicació serà en base a l’oferta econòmica i la qualitat del servei, que ha de complir amb totes les prescripcions tecniques. Els pressupostos s’han publicat al Butlletí Oficial de la Província de Girona. Segons ha dit Josep Maria Castells, esperen adjudicar a finals d’any i començar amb la metodologia a principis del 2018. Han calculat que a partir del març-abril de l’any que ve ja es puguin fer tràmits en format electrònic.