22.3 C
Pals
Divendres, 11 juliol 2025
- Publicitat -

Descens tèrmic, Tramuntana i temps inestable fins dimecres

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La setmana comença amb temps inestable i vent de component nord que ja va començar a bufar des d’ahir al vespre amb més intensitat.

Primeres hores del dia i fins a mig matí es manté el risc d’algun plugim, però en general la nuvolositat tendirà a disminuir, amb una Tramuntana que provocarà alteració marítima amb onades superiors al metre, metre i mig d’altura.

La temperatura baixa amb valors màxims al voltant dels 25 ºC i mínimes que la propera matinada baixaran dels 15 ºC a l’interior del Baix Empordà. La inestabilitat ens acompanyarà un parell de dies com a mínim, demà amb un cel variable i possibles ruixats de tarda. 

El punt d’atenció el posem en la matinada de dimarts a dimecres i fins dimecres al matí, quan es poden produïr xàfecs tempestuosos que acumulin més de 20 mm en 30 minuts.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’augment d’efectius en el cos de Bombers i la prevenció marquen la campanya forestal d’aquest 2025

Catalunya ja ha vist durant aquest estiu del 2025 com dos grans incendis forestals han cremat més de 8.000 hectàrees. I tot i que aquests focs no s'han concentrat a la zona de l'Empordà, el cos de Bombers es prepara per afrontar una temporada complicada pel risc d'incendi forestal.

Altres notícies