15.1 C
Pals
Diumenge, 9 maig 2021
- Publicitat -

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí elabora un Pla sectorial del comerç urbà

També demana col·laboració ciutadana per respondre una enquesta d'hàbits de compra al municipi

El més llegit

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Àrea de Promoció del Territori de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, i a petició dels comerciants de Torroella de Montgrí, ha contractat una empresa per a l’elaboració d’un pla sectorial del comerç urbà de Torroella.

Ja fa uns anys que la compra per internet ha anat en augment, desafavorint el comerç local i de proximitat. Aquest fet s’ha donat al llarg de tot el territori, la qual cosa ha fet que el comerç tradicional s’hagi hagut de reinventar. Amb l’impacte de la crisi de la covid-19 tots aquests canvis en les tendències de consum han anat a l’alça.

Aquest estudi consistirà en un anàlisi de la situació actual del sector comercial, i a partir d’aquí la redacció d’un Pla de Dinamització per a dotar al sector comercial i a l’Ajuntament d’instruments de gestió que contribueixin a millorar la posició competitiva a un horitzó de 4 anys. Aquest estudi a més incorpora una enquesta sobre els hàbits de compra que poden realitzar totes aquelles persones que hi estiguin interessades, que visquin o treballin a Torroella de Montgrí o pels voltants, i que està disponible a la web de l’Ajuntament.

Algunes dades de l’estudi

Nosaltres hem contactat amb l’Àrea de Promoció Econòmica i ens han avançat algunes dades, tot i que l’estudi encara no està acabat. Per exemple, els comerços que s’han vist menys afectats són els d’alimentació. Comerços com carnisseries, fruiteries, o peixateries tradicionals. Els serveis de take-away també han augmentat, ja que molts establiments han hagut d’implantar-lo degut a les circumstàncies, inclús quan en condicions normals no en feien.

També s’han vist menys afectats els negocis de roba esportiva i complements per la pràctica de l’esport. En canvi, per altra banda, els comerços de roba i complements stàndard o tradicionals són el sector més afectat després de la restauració.

Molts locals han hagut d’aprendre també a fer vendes a través de WhatsApp o internet, i alguns fins i tot han adoptat el servei de transferència a través d’smartphone, Bizum, com a nou mètode de pagament. Val a dir que aquestes petites innovacions han ajudat a molts comerços, i que si bé en la gran majoria els comerços tradicionals han tingut pèrdues, aquells que han sabut adaptar-se a aquests canvis n’han experimentat menys, o fins i tot han tingut alguns beneficis.

Aquestes tendències ja estaven en creixement abans de la pandèmia, però des de que va començar la crisi de la covid, han anat encara més a l’alça. La compra per internet es defineix com una de les principals causes de les pèrdues en els negocis tradicionals, sobretot en el sector de la moda i els complements.

L’estudi de sector encara no està acabat, però un cop ho estigui tota la informació que se’n extregui servirà per a elaborar plans o mesures que permetin dinamitzar els comerços tradicionals de Torroella. Aquesta actualització del sector es preveu que estarà feta en 4 anys vista, i servirà a llarg termini per introduïr el sector del comerç tradicional de Torroella en tots els canvis que s’estan experimentant a nivell mundial, pel que fa al comerç, la logística i els hàbits de consum.

 

 

 

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

Ràdio Capital 20 anys – Capítol 10: 2010

Repassem tot el què ha donat de si el 2010 amb la Mar Coll, Marc Clapés i Miquel Curanta.
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -