17.8 C
Pals
Diumenge, 16 novembre 2025
- Publicitat -

83 beneficiaris del Baix Empordà rebran a partir d’avui els ajuts per les explotacions agràries afectades pel Glòria

L'objectiu és la recuperació del potencial productiu de les parcel·les afectades per a garantir la viabilitat econòmica de les explotacions.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Són 83 els beneficiaris al Baix Empordà que a partir d’avui començaran a rebre el pagament dels ajuts destinats a les explotacions agràries afectades pel DANA o pel temporal Glòria. A la comarca, es tracta d’un total de 1.175.499,40 euros.

L’objectiu és la recuperació del potencial productiu de les parcel·les afectades per a garantir la viabilitat econòmica de les explotacions. Es tracta d’uns ajuts que s’inscriuen en les mesures urgents impulsades pel Govern català per a pal·liar els danys ocasionats pels esmentats temporals.

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya va publicar, el 4 de juny de 2020, l’Ordre que aprovava les bases reguladores dels ajuts destinats a les explotacions agràries afectades pels aiguats d’octubre de 2019 o pel temporal Glòria de gener de 2020, modificada per l’Ordre ARP/167/2020, de 5 d’octubre.

Es va presentar 516 sol·licituds i, amb les resolucions definitives publicades a e-tauler els dies 4 de novembre i 21 de desembre de 2020, es van aprovar un total de 387 expedients per un import de 5.506.084,80 euros. D’aquests 387 expedients, 33 no van justificar les actuacions, 8 presentaven incidències i estan pendents de certificació, i 346 s’han certificat positivament, per un import total de 5.076.310,03 euros.

- Publicitat -
- Publicitat -

Platja d’Aro rep 133 sol·licituds pel nou mercat setmanal, però no es valoraran fins al 2026

Platja d’Aro ha rebut 133 peticions per instal·lar una parada al futur mercat setmanal de venda no sedentària. Tot i això, no es preveu avaluar-les fins l’any vinent. El procés es manté actiu malgrat el contenciós judicial presentat per l'entitat Gavans, que denuncia l’obertura del concurs en lloc de renovar les autoritzacions per 15 anys.

Altres notícies