14.3 C
Pals
Dimecres, 24 abril 2024
- Publicitat -

Agustín Soto: “Aquestes iniciatives ens ajuden a diversos restaurants a treballar de manera conjunta”

Supermatí - entrevistes
Supermatí - entrevistes
Agustín Soto: "Aquestes iniciatives ens ajuden a diversos restaurants a treballar de manera conjunta"
Loading
/

Aquest cap de setmana l’Associació de Restaurants de la Badia ‘El Plat Blau’ va presentar la vint-i-novena edició del Menú de la Gamba, una proposta gastronòmica que va néixer als restaurants de Palamós, Calonge i Sant Antoni l’any 1994. Per parlar-nos una mica més d’aquesta proposta ens va visitar el president de l’Associació de restaurants de la Badia ‘El Plat Blau’, Agustín Soto.

Agustín Soto reconeix que la pesca de gamba d’enguany es presenta amb molt bones perspectives, ja que la qualitat i la quantitat de gambes estan sent “excepcionals”. Agustín Soto reconeix que segueixen fent el mateix menú des que van començar l’any 1994.

El president de l’associació explica que el producte que destaca més del menú, al final, són les gambes de Palamós, “conegudes arreu del món”. Agustín Soto explica també que el rossejat de fideus es fa amb la recepta de fumet que feien servir els pescadors amb el peix que no podien vendre. Aquests són alguns dels aspectes més representatius d’aquest Menú de la Gamba.

Desestacionalitzar el turisme

Agustín Soto narra que per fer una crida a la població nacional i de proximitat van decidir crear aquesta i dues campanyes gastronòmiques més. Al final, la intenció era que la població visités els restaurants de Calonge i Sant Antoni i Palamós fora de la temporada estival.

A més, a través d’aquesta campanya gastronòmica es pot donar a conèixer a les persones de la zona un producte amb tant de renom com és la gamba de Palamós. Cal recordar que la Costa Brava és una zona que en la temporada estival s’omple de turistes. Per allargar la temporada associacions com la del Plat Blau impulsen campanyes com la del Menú de la Gamba. En l’edició d’enguany, al Menú de la Gamba hi participen nou restaurants del municipi.

Palamós fa dos anys que no participa en aquesta iniciativa organitzada per l’associació. Tot i això, Agustín Soto explica que des de Sant Antoni i Calonge segueixen tirant-ho endavant. Respecte a les xifres, Agustín Soto creu que ja s’ha superat la pandèmia i espera superar les xifres de les edicions passades. Afegeix que és un avantatge que diversos restaurants s’uneixin per crear aquest tipus de campanyes.

Ara per ara els clients que visiten els restaurants de Calonge i Sant Antoni són clients francesos i holandesos. És durant el mes d’agost quan els clients que visiten la zona són nacionals, sobretot de Barcelona.

 

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios