22 C
Pals
Dimecres, 27 agost 2025
- Publicitat -

Cinc alcaldes del Baix Empordà reclamen “un pla d’inversions clar” a Endesa per solucionar els talls de llum

Els alcaldes de Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro, Palafrugell, Palamós i Sant Feliu de Guíxols han reclamat a Endesa "un pla d'inversions clar" a la Costa Brava

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Els alcaldes de cinc municipis del Baix Empordà han fet una compareixença conjunta aquest divendres per exigir a Endesa que solucioni els talls de subministrament elèctric d’aquest estiu. Uns talls que Aquests cinc alcaldes són Carles Motas, alcalde de Sant Feliu de Guíxols; Maurici Jiménez, alcalde de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró; Jordi Soler, alcalde de Calonge i Sant Antoni; Lluís Puig, alcalde de Palamós i Joan Vigas, alcalde de Palafrugell. També hi ha participat Josep Bofill, alcalde de l’Escala.

Els alcaldes han assegurat que els talls són generalitzats, malgrat no compartir sub-estacions, i que afecten als comerços de la zona i també a la imatge de la Costa Brava. Per això, els ajuntaments reclamen un pla d’inversió clar que permeti garanteixi el subministrament. Ho ha explicat Lluís Puig a la roda de premsa d’aquest matí.

Jordi Soler recorda que a Calonge han tingut talls de llum durant 6 dies, que això ha provocat que es doni “una imatge lamentable” de la comarca i un efecte clar en els veïns i veïnes però també en els comerços. També han explicat que tots els alcaldes han fet reclamacions a Endesa, però Soler ha assegurat que no hi ha cap mena de “solució ni inversió”.

És per això que insisteixen en què, en un moment en què la Costa Brava està al seu màxim nivell de turisme, cal buscar una solució o “això es convertirà en un caos”, segons Jordi Soler.

Joan Vigas ha explicat que a Palafrugell els talls van començar ja al mes de juny. Tot i això, assegura que el més greu són els “microtalls“, que sovint passen desepercebuts però que afecten a comerços i restaurants i que no només passen ara a l’estiu.

Carles Motas, per la seva part, ha afirmat que cal que hi hagi un responsable de l’empresa a la zona que pugui atendre aquestes incidències. A més, explica que, en teoria, ells tenen “la línia de l’alcalde” per posar-se en contacte amb l’empresa. Ara bé, assegura que “mai agafen el telèfon”. “Ens trobem ara també molta falta d’informació: no saps amb qui parlar ni a qui trucar i en canvi tots els ciutadans ens demanen respostes”, ha explicat.

Finalment, Maurici Jiménez ha assegurat també que les inversions que es fan ara al territori són “precàries” i per “posar pedaços”. Per això, ha destacat que calen inversions estructurals.

Els alcaldes han explicat que amb aquesta compareixença conjunta esperen fer reaccionar a l’empresa. Tot i això, sinó reben resposta, també han explicat que aniran més enllà i es posaran en contacte amb la Generalitat.

- Publicitat -
- Publicitat -

Bru, Cloe Riembau i Sodi, finalistes de la 25a edició del Sona9

Després de les semifinals celebrades a la sala El Molino de Barcelona, el jurat del concurs Sona9 ha anunciat els tres finalistes de la seva 25a edició: la lleidatana Bru, en l’àmbit del bedroom pop; la bisbalenca Cloe Riembau, amb proposta indie-pop; i el grup tarragoní Sodi, de pop-rock. La final tindrà lloc coincidint amb

Altres notícies