17.1 C
Pals
Dilluns, 27 octubre 2025
- Publicitat -

El Baix Empordà s’emporta gairebé 150.000 euros en ajuts al cultiu

La comarca serà la tercera en rebre més diners en el cultiu d'arròs i de proteics

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Els ajuts associats al conreu s’entregaran aquesta setmana a les diferents comarques de Catalunya. Al Baix Empordà gairebé 150.000 euros aniran destinats a ajudes als cultius proteics i de l’arròs.

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació pagarà els ajuts associats als cultius a Catalunya. Aquests ajuts estan finançats pel Fons Europeu Agrícola de Garantia. Els imports serviran per atendre sectors amb risc d’abandonament de la producció.

El Baix Empordà serà la tercera comarca de tot Catalunya que més ajuts associats al cultiu de l’arròs rebrà. 75.242 euros serviran per poder protegir el cultiu del llegum a la comarca, molt per sota dels 1.152.818 euros que percebrà el Montsià i dels 815.847 euros que rebrà el Baix Empordà.

Distribució comarcal del pagament de l’ajut associat al cultiu de l’arròs. Catalunya. 2017 Font: DARP - DUN. Fet amb Idescat Visual.
Distribució comarcal del pagament de l’ajut associat al cultiu de l’arròs. Catalunya. 2017 Font: DARP – DUN. Fet amb Idescat Visual.

La comarca empordanesa també serà la tercera més beneficiada en l’ajut associat als cultius proteics: proteaginoses/lleguminoses. Segons la informació publicada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Baix Empordà rebrà 71.533 euros. Per sota dels 122.438 de la Segarra i 85.404 del Pallars Jussà.

Distribució comarcal del pagament de l’ajut associat als cultius proteics: proteaginoses/lleguminoses. Catalunya. 2017 Font: <a href="http://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/desenvolupament-rural/declaracio-unica-agraria/">DARP - DUN.</a> Fet amb<a href="http://www.idescat.cat/dev/visual/"> Idescat Visual</a>.
Distribució comarcal del pagament de l’ajut associat als cultius proteics: proteaginoses/lleguminoses. Catalunya. 2017 Font: DARP – DUN. Fet amb Idescat Visual.

- Publicitat -
- Publicitat -

Carles Álvarez: “Necessitem voluntaris que ens ajudin en la jornada del Gran Recapte d’Aliments”

La campanya del Gran Recapte d’Aliments 2025 tindrà lloc els dies 7 i 8 de novembre arreu de Catalunya. A Palamós i Sant Joan, però falten voluntaris per cobrir els supermercats i cadenes que participen en l'edició d'enguany. El coordinador, Carles Álvarez, exposa que “de moment tenim molt pocs voluntaris” i actualment només compten amb dues persones inscrites, mentre esperen saber si comptaran amb alumnes de l'institut de Palamós.

Altres notícies