El sector turístic de la Costa Brava Centre viu una onada d’ERTOs

Martí Sabrià creu que si els establiments poden obrir al juny, "ens en sortirem, tot i que amb més dificultats de les esperades"

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
El sector turístic de la Costa Brava Centre viu una onada d'ERTOs
Loading
/

«Pràcticament tothom ha hagut de presentar un ERTO» a conseqüència del coronavirus, assegura Martí Sabrià, gerent de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre, en referència als bars, hotels i restaurants associats. En una entrevista al Supermatí de Ràdio Capital, ha explicat que «el tancament vol dir no activitat«, i amb els establiments tancats no necessitem governants, cambrers o cuiners».

Això sí: demana una solució pels fixos discontinus. Assegura que els empresaris s’enfronten a una disjuntiva: si els poden criden a treballar i els inclouen a l’ERTO, no els podran acomiadar fins passats sis mesos de tornar a obrir. I la temporada turística pot durar menys. L’altra opció és no cridar-los per treballar fins que puguin aixecar la persiana. Però durant aquest temps ja no podran cobrar l’atur.

Sigui com sigui, Sabrià creu que si els establiments poden obrir i recuperar l’activitat al juny, podran superar l’episodi. En aquest cas, «ens en sortirem», ha dit.

 

 

- Publicitat -
- Publicitat -

Francesc Xavier Gironès és el nou gerent del Consell Comarcal del Baix Empordà

El ple del Consell Comarcal del Baix Empordà ha aprovat una quinzena d'acords per millorar els serveis públics. Entre les mesures destaca el nomenament del nou gerent de la institució, la continuïtat dels serveis per a persones amb discapacitat, la renovació de convenis amb ajuntaments de la comarca i l'actualització d'eines de gestió administrativa.

Altres notícies