Repunten de nou els casos de gossos amb ferides per la ingesta d’hams abandonats a les platges

Els municipis de costa del Baix Empordà i d’arreu de la Costa Brava s’han trobat un any més amb una problemàtica que sembla repetir-se quan arriba el bon temps i comença la temporada estival: els hams abandonats pels pescadors a les platges. Aquesta problemàtica s’acostuma a fer evident i visible en els gossos que, atrets per l’olor dels mateixos hams o d’altres productes que es troben a la sorra, els acaben ingerint i aquests provoquen ferides en el seu organisme que poden acabar sent mortals.

Els centres veterinaris reconeixen que, durant aquesta època de l’any, registren un augment de casos de gossos amb ferides per la ingesta d’hams. És el cas de la Rosa Maria, veïna de Llafranc, qui va sortir a passejar amb la seva gossa pel passeig de la platja, però es va escapar i va anar a parar a la sorra, on va acabar ingerint un ham.

De fet, la Rosa Maria ja va patir un cas semblant amb aquesta gossa fa dos anys, també a la platja de Llafranc. Explica que s’ha posat en contacte amb l’Ajuntament des de diverses vies durant aquests dos anys, però aquestes queixes i peticions, tot i ser escoltades, no s’han materialitzat en accions concretes. A més, assegura que es passen la responsabilitat entre administracions però cap l’assumeix.

La ingesta dels hams pot provocar lesions greus en els gossos i, en la majoria de casos, es requereix ingressar l’animal per tal de controlar que l’expulsió de l’ham sigui correcta o intervenir quirúrgicament en cas que sigui necessari, amb el cost econòmic que aquest ingrés suposa per als propietaris de l’animal. La Beth, veterinària, explica que els hams poden produir perforacions a diverses parts de l’aparell digestiu del gos i, fins i tot, es pot tèmer per la seva vida.

L’Ajuntament de Palafrugell, preguntat per aquests casos, explica que durant tot l’any es fa una neteja intensa de les platges, però algunes tenen una accessibilitat difícil i la neteja és més complicada. Per altra banda, cal recordar que, segons l’ordenança municipal de Palafrugell, la presència d’animals a la platja queda prohibida entre l’1 de març i el 31 d’octubre, a excepció dels gossos d’assistència i d’utilitat pública.

Així i tot, el problema també afecta els humans, amb una gravetat menor que en els gossos, però que també pot acabar provocant ferides, en especial a la planta del peu.

Comparteix

Reportatges

Reportatges
MÉS

El tancament de comerços històrics al Baix Empordà canvia el paisatge dels municipis

Durant aquests mesos de maig i juny dos comerços històrics més de la comarca se sumen a la llista dels que s’han anat tancant en els darrers anys. Tot i això, el destí d’El Cisne de Platja d’Aro i de la carnisseria Perpiñá de Calonge són del tot diferents.

El Baix Empordà davant el mirall de l’Informe Fènix

El debat sobre productivitat, salaris, habitatge, mobilitat i model econòmic que planteja el document connecta amb moltes de les tensions i transformacions que viu avui la comarca

Un atles creat per la UPF permet descobrir què van votar els municipis en les eleccions celebrades durant la Segona República Espanyola

Aquest projecte, - impulsat per un equip d'investigadors liderat pel professor de ciència política de la Universitat Pompeu Fabra, Toni Rodon, juntament amb l’investigador Pau Vall-Prat, i l'assistent de recerca de la UPF, Diego Martín-Álvarez- preveu recollir els resultats electorals en més de 9.000 municipis de l'Estat en les tres eleccions legislatives celebrades durant la Segona República Espanyola.

(Galeria d’imatges) 25 anys de Ràdio Capital

Una mirada en imatges als 25 anys de Ràdio Capital: dels inicis experimentals a la consolidació com a mitjà de proximitat al Baix Empordà. Moments clau, persones i projectes que han fet créixer la ràdio amb esforç i vocació. Un recorregut col·lectiu que explica d’on venim i que reforça la voluntat de continuar avançant.