El ple de Palamós no aprova la moció per incorporar «immediatament» els factors retributius a la Policia Local

privat:-l’ajuntament-de-palamos-adjudica-el-nou-contracte-de-recollida-de-residus-i-neteja-viaria
Privat: L’Ajuntament de Palamós adjudica el nou contracte de recollida de residus i neteja viària

El ple municipal de Palamós no ha aprovat la moció proposada pel grup de Som-hi per Palamós i Sant Joan que volia incorporar de manera «immediata» a la nòmina dels agents els factors retributius reconeguts pels tribunals. La mesura no ha tirat endavant pels vots en contra de l’equip de govern, format per Esquerra Republicana de Catalunya i el Partit Socialista.

La moció, presentada per Som-hi per Palamós i Sant Joan, demanava donar compliment a la sentència emesa pels tribunals «de manera immediata». Aquestes resolucions reconeixen els complements extraordinaris que cal incorporar a la nòmina dels agents de la Policia Local per treballar durant els caps de setmana i els dies festius, aspectes contemplats en el conveni laboral del 2010. Això afecta els períodes de vacances, baixes laborals o pagues extraordinàries. Ho explica la portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés, que demana seguretat jurídica, assegurar els drets reconeguts i responsabilitat política.

La moció tenia el suport de Junts per Palamós. A més, el seu portaveu, Raimon Trujillo, ha demanat al govern que es creï un calendari de les actuacions que s’han de fer per donar compliment a la sentència emesa pels tribunals.

Per la seva banda, el Govern justifica el seu no a la moció indicant que s’exigia el seu compliment de manera immediata. La vicealcaldessa i portaveu del PSC, Raquel Gallego, apunta que cal donar compliment a la sentència, però que no es pot fer de manera immediata. Detalla també que la sentència emesa pels tribunals no qüestiona el conveni del 2010 sinó que hi ha un criteri interpretatiu diferent.

L’alcaldessa de Palamós, Maria Puig, afegeix també que aquest punt que s’ha portat a la moció s’havia discutit en la darrera Junta de Portaveus Municipals. El portaveu de la CUP, Alexandre Weltz s’ha abstingut en la votació al·legant que en aquesta Junta ja s’havia explicat el posicionament de l’equip de govern. El plenari ha comptat amb l’assistència de diversos agents del cos de la Policia Local.

Desmantellen un punt de venda de droga a Palafrugell després de quatre operatius policials al Baix Empordà

privat:-la-policia-local-de-palafrugell-dete-una-lladre-multireincident-despres-d’un-seguiment-continuat-i-acaba-ingressant-a-preso
Privat: La Policia Local de Palafrugell deté una lladre multireincident després d’un seguiment continuat i acaba ingressant a presó

La Policia Nacional espanyola i les policies locals de Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols han fet quatre operatius conjunts contra el tràfic de drogues en menys d’un mes. Les actuacions han acabat amb dos detinguts i un punt de venda de droga desmantellat.

L’operació principal s’ha fet en un barri de Palafrugell amb diverses ocupacions il·legals. Segons la policia, el detingut era conegut pels agents per dedicar-se a la venda de substàncies estupefaents.

Durant l’escorcoll, els agents han confiscat més de quatre quilos d’haixix, prop de cent grams de cocaïna i gairebé mig quilo de marihuana. També han trobat diners en efectiu, embolcalls per preparar dosis i un patinet elèctric que, segons la investigació, feia servir per distribuir la droga. Després de passar a disposició judicial, el jutjat ha decretat l’ingrés a presó del principal arrestat.

La segona detenció s’ha fet a Sant Feliu de Guíxols. L’home arrestat portava prop d’un centenar de dosis de cocaïna preparades per vendre i més de 300 euros en efectiu. La policia també informa que es trobava en situació irregular al país.

En un altre dispositiu, els agents han inspeccionat uns terrenys amb infrahabitatges on vivien diverses persones, entre elles menors d’edat. Segons la policia, les construccions presentaven problemes greus d’insalubritat.

L’operatiu també ha comptat amb agents del Servei de Protecció de la Natura de la Guàrdia Civil espanyola. Amb l’ajuda d’un dron, els policies han detectat animals convivint dins els assentaments, com gallines, cabres, paons i tortugues de Florida.

Els agents han tramitat denúncies relacionades amb animals, explotacions ramaderes i tinença de drogues. La Policia Nacional espanyola assegura que aquests dispositius conjunts busquen frenar els assentaments irregulars i la delinqüència en barris vulnerables.

El ple de Palamós aprova definitivament el canvi de nom del municipi

ple municipal de Palamós

El ple municipal de Palamós ha aprovat de manera definitiva el canvi de nom del municipi. El plenari municipal va votar de manera unànime a favor d’aquesta mesura que respon als resultats de la votació de la consulta que es va fer el passat 19 de novembre del 2025 a la ciutadania palamosina.

Ara, l’Ajuntament ha de transmetre la decisió presa pel ple a la Generalitat. Aquesta aprovació, però, no es farà efectiva fins d’aquí a tres mesos. I es que la Generalitat no s’ha de mostrar en contra d’aquest canvi en el nom del municipi. Si no hi ha cap posicionament desfavorable, Palamós es passaria a anomenar Palamós i Sant Joan.

Tots els grups del plenari van coincidir en el fet què aquesta és una proposta que fa anys que s’arrossega i que, per fi, s’ha pogut fer efectiva. Però el portaveu de la CUP Palamós Vila-romà, Alexandre Weltz, recorda que hi ha nuclis del municipi que no es tenen en compte en el canvi de nom, com és el cas de Vila-romà.

Per la seva banda, el portaveu de Junts per Palamós i Sant Joan, Raimon Trujillo, que aquest és un procés històric per Palamós. Recorda que durant els darrers debats electorals els partits municipals s’havien compromès a fer efectiu aquest canvi de nom. Per això, celebra que s’hagi aconseguit tancar aquest tràmit.

La portaveu del PSC i vicealcaldessa, Raquel Gallego, recorda que ha estat un procés llarg. Però celebra la pedagogia que s’ha fet al llarg dels anys per poder incorporar Sant Joan en el nom del municipi.

La portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés, ha criticat que més enllà d’incorporar Sant Joan en el nom del municipi, cal tenir en compte el nucli en altres actes i tenir «una mirada més àmplia». A més, reivindica que se’ls doni més pes als pressupostos municipals.

Finalment, la regidora de participació ciutadana, Núria Botellé, ha celebrat que s’assoleixi aquest canvi de nom al municipi. Destaca, però, que el canvi de cartelleria i altres elements representatius es farà de manera progressiva.

Xavier Serrat: “Tenim una resposta social molt maca, que això és el que ens dona força”

oncomusicfest
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Xavier Serrat: “Tenim una resposta social molt maca, que això és el que ens dona força”
Loading
/

En una entrevista al Supermatí, Xavier Serrat, membre de l’organització de l’OncoMusic Fest, ha explicat les novetats de la cinquena edició del festival, que enguany creix tant en durada com en activitats. El festival se celebrarà del 22 al 24 de maig al castell de Calonge.

L’organització ha decidit ampliar el festival a tres dies després de la bona resposta rebuda durant les edicions anteriors. “Considerem que és un festival que dona peu a que la gent pugui venir i adaptar-se als diferents horaris”, ha explicat Serrat. El divendres a la tarda arrencarà la programació amb una presentació vinculada a la llibreria La Fàbrica i, posteriorment, començaran els concerts.

La principal novetat d’aquesta edició és que l’accés serà gratuït. Segons l’organització, la decisió s’ha pres com una manera d’agrair el suport rebut durant aquests cinc anys. “Volíem fer una mica de gratificació a tota la gent que ha col·laborat amb nosaltres”, ha explicat Serrat.

El festival combinarà música en directe amb activitats familiars i culturals. Entre els artistes confirmats hi ha grups habituals del festival com Diversiones, The Best Of, Halldor Mári o Pau Depons, a més d’un tribut a Estopa, The Funky Station i diverses propostes infantils i d’animació.

A banda dels concerts, el recinte també oferirà inflables, màgia, tallers, escacs, activitats geganteres i castelleres i espais de joc per als més petits. L’objectiu és mantenir el caràcter familiar que ha definit el festival des dels seus inicis. “La part interior del castell està destinada més a la canalla”, ha detallat Serrat. Una de les activitats destacades serà l’arrossada popular de diumenge al migdia, una proposta que ja es va fer l’any passat i que va tenir molt bona resposta del públic. A més, dins del recinte hi haurà servei de menjar i beguda durant tot el cap de setmana.

Malgrat eliminar el cost de l’entrada, el festival manté el seu vessant solidari. Els beneficis obtinguts amb la venda de menjar, beguda i patrocinis es destinaran íntegrament a l’Hospital de Dia Mèdic de Palamós, amb qui ja van col·laborar l’any passat. “Ens han posat moltes facilitats i vam decidir continuar treballant conjuntament amb l’hospital”, ha remarcat.

El festival tornarà a celebrar-se al castell de Calonge, un espai que, segons l’organització, facilita molt la logística i el desenvolupament de les activitats. Serrat assegura que les diferents àrees del recinte permeten separar espais i organitzar millor tant els concerts com les activitats familiars.

A més, l’OncoMusic Fest compta amb la col·laboració d’entitats culturals del municipi, empreses patrocinadores i un ampli grup de voluntaris. “Hi ha molta involucració del poble i de l’entorn”, ha destacat Serrat, que ha volgut posar en valor la feina altruista de totes les persones que fan possible el festival.

L’OncoMusic Fest havia de celebrar la seva primera edició el 2020, però la pandèmia va obligar a ajornar-lo. El projecte va néixer arran d’una experiència vinculada a la malaltia oncològica i amb la voluntat de recaptar fons per ajudar persones afectades i les seves famílies. Cinc anys després, l’organització considera que el festival s’ha consolidat com una proposta cultural i solidària al Baix Empordà. “Tenim una resposta social molt maca, i això és el que ens dona força per continuar”, ha afirmat Serrat.

L’entitat ja pensa en futures edicions i assegura que el treball per a la sisena edició ja ha començat de manera informal, especialment en la recerca de grups i col·laboradors. L’objectiu és continuar creixent sense perdre l’essència comunitària i solidària que ha caracteritzat el festival des del primer dia.

Torna el 39è Rally Empordà a la Bisbal els dies 29 i 30 de maig

Rally Empordà la Bisbal d'Empordà

L’Escuderia Baix Empordà va presentar dissabte passat el 39è Rally Empordà en un acte al Terracotta Museu de la Bisbal d’Empordà. La presentació va comptar amb la participació de l’alcalde del municipi, Òscar Aparicio.

La prova, puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, se celebrarà els dies 29 i 30 de maig i tornarà a situar la Bisbal com un dels punts destacats del motor al país. El ral·li tindrà un recorregut total de 340 quilòmetres, amb 88 quilòmetres de trams cronometrats dividits en dues seccions.

Els participants passaran per alguns dels trams més coneguts de les comarques gironines, com Els Àngels, Santa Pellaia, Sant Grau i La Ganga, que es disputaran dues vegades durant la jornada.

Les verificacions administratives i tècniques es faran divendres 29 de maig a partir de les 15:30 h a les instal·lacions de Transports J. Solés. La sortida del primer vehicle està prevista per dissabte 30 de maig a les 9:22 h des del passeig Marimon Asprer de la Bisbal d’Empordà. El segon bucle començarà a les 15:56 h i l’arribada final del ral·li es preveu a les 19:55 h. L’entrega de trofeus es farà a les 23 h al Pavelló Firal.

L’organització espera reunir prop d’un centenar d’equips participants. Les inscripcions continuaran obertes fins al 22 de maig i la llista definitiva d’inscrits es publicarà el dia 27.

Des de l’Escuderia Baix Empordà també han volgut destacar el suport de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà i dels patrocinadors que fan possible la continuïtat d’una de les cites més consolidades del calendari català de ral·lis.

El Festival Xalaro torna a Platja d’Aro amb 13 espectacles familiars gratuïts

Festival Xalaro Platja d'Aro
ANIOL RESCLOSA - PLATJA D ARO - FESTIVAL XALARO 2024

Platja d’Aro celebrarà aquest cap de setmana, 23 i 24 de maig, la dotzena edició del Festival Xalaro, el primer festival familiar de la Costa Brava. La proposta inclou 13 espectacles gratuïts de música, circ, clown, teatre i instal·lacions interactives repartits en diversos espais a l’aire lliure del municipi, com el Passeig Marítim, la Plaça Major i la Plaça del Mil·lenari.

El festival, impulsat per la Unitat de Turisme de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, manté l’aposta per l’accessibilitat amb espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda, zones d’aparcament adaptades i serveis específics per facilitar l’accés a totes les activitats.

La programació començarà dissabte amb el concert de Rock per Xics a les 11 del matí. Durant la jornada també hi haurà actuacions de clown amb El Goma, música amb Filomena, instal·lacions interactives com Pirene de la Cia. Apikipala i la Silent Disko Kids, així com diverses propostes de circ i teatre físic.

Diumenge serà el torn de companyies com Flying Pikmis, La Corcoles o Labú & Cris Clown, i el festival es tancarà amb el concert de la Black Music Big Band Junior.

Paral·lelament, el públic podrà participar en la gimcana familiar “On són la Xalarina i en Xalarí?”, una activitat que es manté durant tot l’any i que convida les famílies a descobrir diferents punts emblemàtics de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró.

Amb dotze edicions, el Xalaro s’ha consolidat com una de les cites familiars destacades de la Costa Brava. En els darrers anys hi han passat artistes i companyies com Els Amics de les Arts, Dàmaris Gelabert, Xiula, El Pot Petit, Guillem Albà o Brodas Bros.

El municipi està acreditat des del 2014 com a destinació de turisme familiar per l’Agència Catalana de Turisme i aquest 2025 ha renovat el distintiu “Catalunya, hola família!”, que reconeix l’oferta d’activitats, allotjament i serveis pensats per al públic familiar.