30.9 C
Pals
Dimarts, 24 juny 2025
- Publicitat -

Platja d’Aro fa oficial la programació del Carnaval 2018

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Carnaval de Platja d’Aro arriba a la 41a edició i ho fa amb més d’una vintena d’actes i activitats programades, que es duran a terme des del 3 fins al 14 de febrer d’enguany. L’esdeveniment més transcendental, la tradicional Gran Rua de Carrosses i Comparses, es produirà el dissabte 10 de febrer.

La rua es distribuirà en dos torns: una matinal, que arrencarà a les onze del matí, i hi desfilaran una desena de colles. Posteriorment, a les quatre de la tarda, es presentaran fins a una setantena de comparses que optaran als diversos premis que dona l’organització, i que assoleix la xifra de 8.000 euros. Els diners es distribueixen en les diverses categories que es premien: Carrossa Gran, Carrossa Petita, Comparsa, Disfressa, Colles Locals i Colla Debutant. Els guardons es donaran a la nit al tradicional ball de Carnaval, que té lloc al Palau d’Esports i Congressos de Platja d’Aro. En aquest esdeveniment, hi actuarà el grup de música The Jukebox.

Altrament, tindran lloc altres actes. De fet, el primer acte ja es durà a terme el 3 de febrer amb el Sopar de Colles de Carnaval a les nou del vespre. Al sopar també hi haurà balls i actuacions còmiques de les colles locals.

La successió dels Carnestoltes, coneguda com a “Canvi d’atributs”, es realitzarà el 4 de febrer a les sis de la tarda. En aquest acte es proclamarà com a nous Carnestoltes al Rei Trencadís de Mar Obert i a la Reina de Carnaval Sagrada Xalana. Els dos són de la Colla La Xalana del Port.

Finalment, l’Enterrament de la Sardina serà el dimecres 14 de febrer, a dos quarts de vuit del vespre.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’Ítaca supera els 25.000 espectadors en els concerts a la platja de l’Estartit en una “edició de rècord”

Les tres nits de concerts al festival Ítaca han tancat amb més de 25.000 persones, fet que suposa un rècord d'assistència des que s'ha habilitat aquest emplaçament. Un dels motius va ser el concert d'Oques Grasses del passar 21 de juny, que va reunir més de 12.000 espectadors.

Altres notícies