Protecció Civil activa l’alerta per fortes pluges a les comarques gironines

Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i provocar acumulacions ràpides d’aigua.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest matí l’alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions davant la previsió de fortes pluges aquesta tarda a les comarques gironines.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, els xàfecs més intensos es concentraran especialment a les comarques de l’Alt Empordà, el Gironès, el Pla de l’Estany i la Garrotxa. També hi ha previsió de precipitacions al litoral i prelitoral central. Al Baix Empordà, l’avís és moderat.

Les previsions indiquen que es poden superar els 20 litres per metre quadrat en mitja hora, sobretot a partir del migdia i durant el vespre. Els episodis de pluja també poden anar acompanyats localment de tempesta.

Davant aquesta situació, Protecció Civil demana molta prudència en la mobilitat i en les activitats a l’aire lliure, especialment a les zones pròximes a rieres, torrents i punts habitualment inundables.

Les autoritats recomanen evitar aparcar vehicles en rieres o passos inundables i no travessar mai zones negades ni a peu ni amb vehicle. També es demana reduir els desplaçaments si les precipitacions s’intensifiquen.

Protecció Civil ha traslladat igualment als ajuntaments la necessitat de revisar els punts inundables habituals i activar mesures preventives davant la previsió de possibles acumulacions sobtades d’aigua.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Palafrugell ofereix nova formació gratuïta per millorar les oportunitats laborals aquesta tardor

El Servei d’Ocupació Municipal de Palafrugell presenta una nova oferta de formació gratuïta per aquesta tardor. Els cursos busquen millorar les competències professionals i facilitar l’accés al mercat laboral. La programació inclou logística, prevenció de riscos, intel·ligència artificial, administració pública i emprenedoria. Les places són limitades i les inscripcions es poden tramitar per internet.
- Publicitat -spot_img

Altres notícies