En Miquel Curanta és el codirector de Ràdio Capital i és el director del Club TR3SC

 

La setmana passada, en Marçal Lladó feia un comentari referint-se al trajecte en Sarfa que el porta de l’estació de Flaçà, a La Bisbal. Ell apel·lava al paisatge que descrivia com a bonic (i afegia, prohibit fer fotos, només mireu). Fins aquí, 100% d’acord, si descomptem que el servei que presta la renfe és molt millorable.

Ara bé, la pregunta que ens podríem fer és: Tenim a la comarca una bona xarxa de transport públic? I per més que m’hi esforci, no puc evitar pensar que no. És veritat que hi ha un servei d’autobusos que permet moure’ns amunt i avall, però no té ni les freqüències, ni el preu que caldria esperar de la única alternativa de mobilitat que hi ha en tota la comarca. Si si. En tota! Perquè el tren, com sabeu, arriba a Flaçà i no cal dir que és impensable que hi hagi una línia que enllaci Vidreres amb Girona, passant per la costa, com es pretenia fer amb la carretera.

Carretera que, per cert, va quedar a Palafrugell i tampoc hi ha data per seguir amb aquesta via que hauria d’arribar a Girona i acabar, així, amb l’embut que hi ha cada dia a La Bisbal, Bordils o Celrà.