Brunyols de l’Empordà

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

A l’Empordà, els bunyols són brunyols. Així és com se’ls anomena a les nostres comarques.

És un plat de postres que es comença a menjar per Quaresma i que té el seu moment culminant durant la Setmana Santa. Es poden trobar en pastisseries i fleques de l’Empordà.

L’època d’elaboració és tot l’any. Per fer-los, els ingredients són farina, aigua o llet, llevat de París, sal, matafaluga, greix de porc, oli d’oliva o mantega, llimona, ous, sucre, anís o garnatxa.

Els brunyols es caracteritzen per la seva forma inflada, com d’una esfera aixafada. La seva textura és compacta, tirant més aviat a densa.

Una de les característiques diferencials dels brunyols de l’Empordà és el lleuger gust de matafaluga i que no tenen forat.

Es comercialitzen a granel i es conserven a temperatura ambient.

- Publicitat -
Article anterior
Article següent
- Publicitat -

Detingut a Palafrugell un multireincident amb més de 40 detencions per escopir a un nadó de deu mesos davant de la mare

La Policia Local el va arrestar poca estona més tard per un delicte de vexacions, un cop es van denunciar els fets.

Altres notícies