Brunyols de l’Empordà

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

A l’Empordà, els bunyols són brunyols. Així és com se’ls anomena a les nostres comarques.

És un plat de postres que es comença a menjar per Quaresma i que té el seu moment culminant durant la Setmana Santa. Es poden trobar en pastisseries i fleques de l’Empordà.

L’època d’elaboració és tot l’any. Per fer-los, els ingredients són farina, aigua o llet, llevat de París, sal, matafaluga, greix de porc, oli d’oliva o mantega, llimona, ous, sucre, anís o garnatxa.

Els brunyols es caracteritzen per la seva forma inflada, com d’una esfera aixafada. La seva textura és compacta, tirant més aviat a densa.

Una de les característiques diferencials dels brunyols de l’Empordà és el lleuger gust de matafaluga i que no tenen forat.

Es comercialitzen a granel i es conserven a temperatura ambient.

- Publicitat -
Article anterior
Article següent
- Publicitat -

Més de la meitat de les empreses turístiques del Baix Empordà van mantenir l’activitat durant tot el 2025

L’Observatori del Turisme del Baix Empordà ha publicat els resultats dels indicadors europeus de sostenibilitat turística corresponents al 2025. L’estudi mostra que més de la meitat de les empreses van obrir tot l’any. També destaca l’elevat pes de la contractació temporal i la baixa presència de productes locals en l’oferta turística de la comarca.

Altres notícies