18 C
Pals
Diumenge, 5 maig 2024
- Publicitat -

Els joves quasi no compren peix a les peixetaries tradicionals de l’Empordà

L’Espai del Peix de Palamós ha acollit avui dilluns la presentació de l’informe “Estudi tècnic sobre el consum de peix a la Costa Brava

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

L’Espai del Peix de Palamós ha acollit avui dilluns la presentació de l’informe “Estudi tècnic sobre el consum de peix a la Costa Brava. Pauta de compra dels clients a les peixateries de l’Alt Empordà, el Baix Empordà i La Selva”.

Aquest estudi ha estat impulsat per la Fundació Promediterrània i dirigit pel Dr. en Turisme i Comunicació, Francesc Fusté, investigador del Laboratori Multidisciplinari de Recerca en Turisme de la Universitat de Girona. L’acte ha comptat també amb la participació del president de la Fundació Promediterrània i alcalde de Palamós, Lluís Puig, i del Director General de Política Marítima i Pesca Sostenible, Dr. Sergi Tudela.

L’objectiu de l’estudi és conèixer el perfil de comprador, la cistella de la compra i les motivacions dels consumidors que compren a les peixateries tradicionals als municipis de la Costa Brava (Alt Empordà, Baix Empordà i la Selva). A partir d’enquestes a peu d’establiment, s’han analitzat les dades referents al municipi, l’edat i el gènere, freqüència de compra, característiques de la cistella de compra, motivacions dels compradors i principals elaboracions culinàries a què es destinava el producte. El resultat és una primera radiografia del comprador de peix fresc i de proximitat en establiments tradicionals a la Costa Brava.

Com a principals conclusions, l’informe apunta a l’edat elevada del comprador a la peixateria tradicional – el 80% tenen més de 50 anys, i el 50%, més de 65 – la seva fidelitat a l’establiment i la frescor, la qualitat, el sabor i la confiança com a principals arguments de compra. Alhora, destaca que els joves compren molt poc en les peixateries tradicionals.

L’informe és un pas més en el coneixement més acurat del mercat del peix fresc de proximitat a la Costa Brava a través del perfil comprador. A més, l’estudi apunta tendències en consum a les peixateries tradicionals que caldrà comparar amb altres establiments per ajudar el sector del peix a arribar al consumidor final.

L’estudi ha estat impulsat per la Fundació Promediterrània i liderat per la Universitat de Girona, en el marc de les ajudes 2021 del FEMP atorgades pel GALP – Costa Brava.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -