Les cavalcades de reis del Baix Empordà incorporen trams adaptats

Falten pocs dies perquè els carrers de la comarca es tenyeixin de blau, vermell, verd i daurat amb l’arribada dels Reis Mags d’Orient. Cada cop més, els ajuntaments i entitats organitzadores busquen fer més accessibles les cavalcades de reis i altres activitats a col·lectius que molts cops no ho tenen fàcil per gaudir d’aquest tipus d’esdeveniments. Aquest és el cas de municipis com Palafrugell i Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró.

A Palafrugell ja farà dos anys que s’habilita aquest tram de la cavalcada de Reis per a infants i persones amb hipersensibilitat sensorial. L’espai està delimitat, tal com apunta la regidora de cultura del municipi, Andrea Albizua, que com en l’anterior edició treballen amb l’entitat Viu Autisme per facilitar l’organització d’aquest espai. La regidora explica algunes de les adaptacions que es fan en aquest primer tram de la cavalcada.

Andrea Albizua explica que aquests infants i, també, persones amb hipersensibilitat sensorial “han de poder gaudir” d’aquest esdeveniment. A més, recorda que fa 10 anys aproximadament que els discursos de Ses Majestats es poden gaudir amb una transcripció amb llenguatge de signes. La voluntat des del consistori és que en les properes edicions es pugui seguir creant aquest espai inclusiu durant la cavalcada.

Un dels municipis que s’incorpora enguany en aquesta voluntat d’acostar la cavalcada als col·lectius amb hipersensibilitat sensorial és Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. La regidora de cultura del municipi, Maria Blanco, explica que la necessitat d’incorporar aquesta zona al recorregut de la cavalcada va néixer des del mateix ajuntament, veient que certa part de la població quedava exclosa d’aquests tipus d’activitats.

Tal com passa a Palafrugell, a Platja d’Aro la cavalcada limitarà el so i no hi haurà música, les llums s’abaixaran, els patges donaran els caramels a les mans dels infants, entre altres accions. La zona està senyalitzada i es demana a la població que aquest tram està destinat a aquest col·lectiu.

A Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró encara estan pendents de veure com funciona aquest espai delimitat, però en el cas que tingui bona acollida el continuaran implementant. Si bé és cert que no és el primer cop que col·laboren amb l’entitat Viu Autisme i en altres activitats – com, per exemple, la Mar dels Nens – ja s’inclouen aquests espais per a persones amb TEA.

Des de l’entitat Viu Autisme la seva pedagoga i una de les seves fundadores, Ariadna Montoya, explica que des del consistori els van expressar la necessitat d’incorporar una àrea que tingués en compte aquestes famílies que molts cops no podien participar en aquest tipus d’esdeveniments. “A poc a poc es van convertint en espais on tothom pot participar. Montoya explica els beneficis que suposen aquestes àrees per a les persones amb hipersensibilitat sensorial.

Destaca, a més, que cal respectar aquestes àrees que estan delimitades per aquestes persones amb hipersensibilitat sensorial, ja que aquest és l’espai adaptat on poden participar de la cavalcada de Reis.

[AGENDA]: Els tres Reis d’Orient i els seus patges arriben al Baix Empordà

Comparteix

Reportatges

Reportatges
MÉS

La música de la sèrie “Aquella nit al Tiffany’s”

La sèrie Aquella nit a Tiffany’s integra la música com a fil narratiu i memòria històrica, seguint la idea de Vicenç Pagès Jordà. Ambientada entre el franquisme i la transició, narra l’evolució de Cisco Aiats. Cada capítol s’associa a una cançó que reflecteix emocions, lluita, repressió i redempció, construint una biografia musical dels protagonistes.

Vilarromà, Llevantí de Mar o Riudaura d’Aro: el canvi de nom de municipis del Baix Empordà durant la Guerra Civil

Entre 1937 i 1939, fins a sis municipis baixempordanesos van veure modificat el seu topònim per part dels ajuntaments republicans. Després de la guerra, amb la victòria del bàndol franquista, es van recuperar els noms anteriors castellanitzant-los i eliminant la seva versió catalana.

L’Empordà hauria de multiplicar per 20 les energies renovables, segons els plans de la Generalitat

L’Empordà es prepara per un canvi profund: haurà de multiplicar per 20 la producció d’energies renovables segons la planificació del Govern. El territori, fins ara al marge d’aquests projectes, es converteix en clau per a la transició energètica. Però el desplegament genera debat entre la necessitat de produir energia neta i l’impacte sobre el paisatge, l’agricultura i el model econòmic. El repte és majúscul i el consens, encara lluny.

Diversos municipis del Baix Empordà demanen millores per a les urbanitzacions no recepcionades i amb dèficits urbanístics

Un 10% de la població catalana viu en urbanitzacions que actualment no es troben recepcionades.