Personalitza les Preferències de Consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar eficientment i realitzar certes funcions. Trobaràs informació detallada sobre totes les cookies en cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.

També utilitzem cookies de tercers que ens ajuden a analitzar com utilitzes aquest lloc web, emmagatzemar les teves preferències i proporcionar el contingut i els anuncis rellevants per a tu. Aquestes cookies només s'emmagatzemaran al teu navegador amb el teu consentiment previ.

Pots triar activar o desactivar algunes o totes aquestes cookies, però desactivar algunes d'elles pot afectar la teva experiència de navegació.

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha cookies per mostrar

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha cookies per mostrar

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha cookies per mostrar

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha cookies per mostrar

24.1 C
Pals
Dimecres, 4 juny 2025
- Publicitat -

Pals impulsa una campanya de promoció de l’arròs per tal que tot el procés de producció es quedi a la localitat

Dels prop de sis milions de quilos que s'esperen, un 50% s'acabaran d'elaborar a d'altres zones com el Delta de l'Ebre

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Pals, amb la col·laboració de la Diputació de Girona, impulsa una campanya de promoció de l’arròs per tal d’aconseguir que el 100% de la producció es quedi a la localitat. El problema és que la meitat del cereal que es cultiva als camps del municipi acaba la seva elaboració en altres zones, ja que no hi ha prou productors que finalitzin la seva elaboració. Les accions de promoció es basen en la comunicació per tal “d’augmentar la visibilitat de la marca” a través de les xarxes socials, la web, amb clips audiovisuals i amb la celebració de la Festa de l’Arròs. Els productors esperen tenir una “bona collita” gràcies, en bona part, a les pluges del mes d’abril i maig.

Si tot va segons el previst, aquest any s’espera una collita d’arròs de Pals similar a la mitjana de cada any, que volta els sis milions de quilos. Tot i la sequera de fa uns mesos, les darreres pluges d’abril i maig “han anat molt bé” i, malgrat que encara és aviat per donar xifres ja que estem a la meitat de la sembra, els productors són optimistes. El problema, però, és que prop de la meitat del producte que es reculli acabarà el procés de producció com l’emblanquinament i l’envasatge en altres zones com el Delta de l’Ebre. El motiu és que actualment només hi ha dos productors que completen tot el procés sota la marca Arròs de Pals.

Per això, des de l’Ajuntament han posat fil a l’agulla per intentar incentivar que hi hagi més empreses que vulguin afegir-se a les dues actuals. En aquest sentit, s’ha adaptat el reglament que regula la marca i s’ha engegat una campanya de promoció per tal de fer-la més coneguda i prestigiar-la.

El seu responsable, Daniel Molina, assenyala que servirà un dels objectius principals és “incrementar l’activitat econòmica” de Pals. “Ara, part d’aquest arròs se’n va fora i es comercialitza amb altres marques i el que busquem és que es produeixi tot sota el nom de la nostra”, remarca Molina.

Reproductor d'àudio

Entre les diferents propostes hi ha la visualització del producte a través de les xarxes socials, la web, actes relacionats amb el producte com la Festa de l’Arròs o clips promocionals que serveixin per fer present i conegut l’arròs de Pals.

Unes accions que els promotors celebren ja que, si no existís el reglament que dona prestigi a l’arròs de Pals, els marges de benefici serien “gairebé inexistents”. El propietari de l’empresa Arròs l’Estany de Pals, Albert Grassot, assenyala que tot i que són la zona de tot l’Estat amb una producció per hectàrea més baixa, el rendiment al molí creix i la qualitat del cereal és “molt bona”.

Reproductor d'àudio

Grassot destaca que la protecció de la marca “és molt important” i el fet que es pugui diferenciar “és clau”. “Des del moment que tens un ajut al darrera permet que el propi pagès es pugui guanyar millor la vida, ja que es pot fer pagar una mica més car per la qualitat que s’ofereix”, argumenta.

Un municipi “singular”

Des de l’Ajuntament fan evident la rellevància del producte i recorden que “no es pot entendre Pals sense l’arròs i la seva cuina”. L’alcalde de la localitat baix-empordanesa, Carles Pi, recorda que el poble està vinculat a aquest cereal des del segle XV.

Pi ha posat en valor que es tracta d’una activitat econòmica “molt rellevant” i assenyala que diferencia el municipi i que el dota “d’una singularitat que no té la resta”. “Tenim la zona de platja i la part agrícola. Això és particular del nostre poble”, ha remarcat. El batlle assenyala que “és clau” mantenir l’autenticitat de la marca i la vinculació amb Pals.

Reproductor d'àudio

- Publicitat -
- Publicitat -
00:12:45

Nacha Delpiano: “Durant el BAW inaugurarem la segona fase de la fàbrica de creació Brava”

La Fàbrica de Creació Brava de la Bisbal d’Empordà viurà aquest setembre un moment clau. El Brava Arts Weekend, que tindrà lloc el cap de setmana de la Diada, el 13 de setembre, servirà per inaugurar la segona fase del projecte cultural, en ple creixement des de la seva obertura l’any 2023.

Altres notícies