Personalitza les Preferències de Consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar eficientment i realitzar certes funcions. Trobaràs informació detallada sobre totes les cookies en cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.

També utilitzem cookies de tercers que ens ajuden a analitzar com utilitzes aquest lloc web, emmagatzemar les teves preferències i proporcionar el contingut i els anuncis rellevants per a tu. Aquestes cookies només s'emmagatzemaran al teu navegador amb el teu consentiment previ.

Pots triar activar o desactivar algunes o totes aquestes cookies, però desactivar algunes d'elles pot afectar la teva experiència de navegació.

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha cookies per mostrar

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha cookies per mostrar

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha cookies per mostrar

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha cookies per mostrar

17.6 C
Pals
Divendres, 30 maig 2025
- Publicitat -

Adrià Ramirez: “Volem fer de Catalunya un país de trens”

El president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha comparegut avui al Parlament en relació al Tren-Tram de la Costa Brava

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

El tren-tram de la Costa Brava ha fet un altre pas endavant. Han comparegut davant al Parlament de Catalunya el President de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez, i el vocal i tècnic de la mateixa associació, Marc Taulats, per explicar en què consisitirà el projecte del tren-tram de la Costa Brava.

El primer pas es va fer el passat 9 de desembre de 2021, quan el diputat al Parlament de Catalunya d’En Comú Podem, Marc Parés, i la diputada de la mateixa formació al Congrés dels Diputats, Laura López, van informar a la comissió promotora del tren-tramvia de la Costa Brava que la Generalitat de Catalunya inclouria en els pressupostos de 2022 una partida de 500.000 € per la redacció de l’avantprojecte del tren-tram de la Costa Brava.

El projecte

La compareixença, que ha començat de manera puntual a les 10 del matí, s’ha iniciat amb l’explicació del projecte de tren-tram de la Costa Brava. El president de la PTP ha destacat la rellevància d’aquesta connexió tan important amb la Costa Brava. Aquest mitjà de transport vertebraria la mobilitat de 300.000 persones del territori.

Reproductor d'àudio

A més, el Baix Empordà és un territori amb una tradició de trens. Entre els anys 50 i 60 es van tancar trens com el Carrilet. Amb això, el tren-tramvia ja fa anys que es reclama. A l’any 2006 es va plantejar la proposta.

Reproductor d'àudio

El projecte en comptes de presentar un tren tradicional, proposa un tren-tramvia per diverses raons. La primera és que aquest permet més adaptabilitat sobre el territori. Pot aconseguir velocitats en zones interurbanes fins a 120 km/h. A més, els trens-tramvia poden superar pendents tres vegades superiors al ferrocarril convencional, un punt a favor tenint en compte l’abrupte terreny d’algunes zones del Baix Empordà.

Es preveu que el tren-tram passi per Caldes de Malavella reseguint la línia de tren convencional fins Girona. En aquest punt es desviaria fins a Flaçà, passant per Púbol, la Bisbal d’Empordà i Palafrugell. A partir d’aquest punt el tren-tram reseguiria la C-31 passant per Palamós, Calonge, Platja d’Aro, Sant Feliu de Guíxols i Llagostera. A partir de llavors, el tren podria arribar fins a Cassà de la Selva i passar per Riudellots o desviar-se altre cop i de manera directa cap a Caldes de Malavella.

Després de realitzar un estudi dels possibles costos que pugui generar la construcció d’aquest projecte, desde la PTP preveuen que el tren-tramvia de la Costa Brava tingui un cost de 1.200 milions d’euros. El projecte, a part d’estar avalat per la mateixa Generalitat, ha estat aprovada per una gran quantitat d’ajuntaments i organismes del Baix Empordà.

Reproductor d'àudio

Els partits i el tren de la Costa Brava

Els partits que han participat en la compareixença han mostrat una visió conjunta, el tren-tram de la Costa Brava aportaria clars beneficis a la mobilitat a la zona del Baix Empordà. Tot i això, la visió conjunta és que es necessiten més estudis i establir amb més claredat  els possibles costos que suposaria instal·lar una infraestructura d’aquest tipus al Baix Empordà.

Des d’En Comú Podem, a més, treuen un tema que ja s’havia plantejat amb anterioritat, la ramificació de la línia o la instal·lació de microbusos per conectar la instal·lació amb altres municipis de la Costa Brava. En resposta a aquesta pregunta, Ramírez, ha afirmat que seria més factible unir aquestes poblacions que queden excloses de la línia amb un servei de microbusos.

La propera presentació del projecte es portarà a terme el proper 4 de març a les 18 h a Palamós. La comissió promotroa del tren-tramvia de la Costa Brava intentarà celebrar cada mes un acte en una vila diferent del territori per tal de fer arribar el tren-tram a la ciutadania.

- Publicitat -
- Publicitat -

El Vida Festival 2025 reneix amb el concepte #VidaReborn i una programació diversa i atrevida

L’onzena edició del Vida Festival, que tindrà lloc del 3 al 5 de juliol a Vilanova i la Geltrú, inicia una nova etapa sota el lema #VidaReborn, un concepte artístic que gira al voltant del renaixement creatiu i la idea del “zero” com a punt de partida. El festival aposta per un nou començament amb

Altres notícies