Els CAP proven un nou programa més “segur” per gestionar les visites

El personal administratiu visualitza en una sola pantalla els 22 motius de consulta de baixa complexitat més freqüents

Els centres d’atenció primària de les comarques de Girona estan implementant un nou sistema de treball per millorar la gestió de les peticions dels usuaris. Asseguren que garanteix la “priorització dels casos més urgents” i que estableix circuits específics per als problemes de salut més comuns.

“Què necessiteu o en què us puc ajudar?” Aquesta és la pregunta que fan els administratius quan arriba un usuari a un centre de salut. A partir de la resposta que dona el pacient, el professional resol la consulta amb l’ajuda d’una nova funcionalitat del programa informàtic de programació que li permet identificar problema de salut. Per això, el personal administratiu visualitza en una sola pantalla els 22 motius de consulta de baixa complexitat més freqüents a l’atenció primària. Entre els quals hi ha, per exemple, el mal de coll, el mal de queixal, les afeccions a la pell, el mareig o la febre. La pantalla, a més, dona informació de quina és la simptomatologia de cada una de les situacions que cal tenir en compte.

Una de les apostes fermes de la nova organització és que aquests problemes de salut hagin quedat resolts en el mateix torn de treball en què ha arribat la petició i amb el professional que l’equip ha acordat. Una altra aportació és que el programa informàtic relacionat amb la nova organització ofereix els 15 motius de sol·licitud d’atenció més greus que han de ser atesos de manera immediata, com la pèrdua sobtada de la visió i la pèrdua de consciència.