9.8 C
Pals
Dimecres, 30 abril 2025
- Publicitat -

El Festival Primavera Van arriba a l’Estartit amb nova programació familiar, entrades de dia i grans concerts

privat:-el-festival-primavera-van-celebrara-la-seva-9a-edicio-a-l’estartit-amb-mes-de-mil-furgos-i-4.000-assistents
Privat: El festival Primavera Van celebrarà la seva 9ª edició a l’Estartit amb més de mil furgos i 4.000 assistents

El Festival Primavera Van prepara la seva novena edició a l’Estartit amb una oferta que combina música, artesania i activitats familiars. El certamen, considerat una cita imprescindible per als amants de les furgonetes camper i l’estil de vida alternatiu, aposta enguany per una programació infantil ampliada i una experiència més oberta a tots els públics.

Com a novetat, el festival ofereix entrades de dia. Aquesta nova modalitat permet gaudir de concerts, tallers i el mercat d’artesania sense necessitat de pernoctar. Les entrades es poden comprar a través del web oficial del Primavera Van.

Pel que fa a la programació musical, el festival comptarà amb actuacions de gran nivell. Entre els artistes confirmats hi ha Ninhodelosrecaos, vocalista de La Pegatina, que actuarà en format discjòquei, així com Tapeo Sound System, Juligan DJ del grup Love of Lesbian, la banda barcelonesa Tuccis i Hotel Cochambre, que oferirà un espectacle teatralitzat reinterpretant clàssics. El duo Maambo! tancarà la programació amb una proposta que barreja ritmes de rumba, salsa, cumbia, samba, reggae i funk.

S’espera l’assistència de prop de 4.000 persones durant la jornada principal de dissabte i la participació de més de mil furgonetes camper. A més, el festival manté el seu compromís amb la sostenibilitat i l’accessibilitat, convertint l’Estartit en un punt de trobada per a la vida en comunitat i el respecte per la natura.

El Grup Alomar amplia els seus centres a les comarques gironines amb els darrers avenços en innovació tecnològica

El Grup Alomar s’ha convertit en una de les xarxes de diagnòstic per la imatge més àmplies del país, amb una aposta decidida per la innovació tecnològica, la proximitat i la qualitat assistencial. I per parlar de l’expansió del grup i dels seus serveis ens han visitat als estudis de Ràdio Capital la CEO del Grup Alomar, Laura Casanovas, i la responsable de màrqueting i comunicació del Grup Alomar, Laura Alomar.

Fundat als anys noranta com a empresa familiar per Laura Casanovas i el seu marit, el grup va néixer amb l’objectiu d’apropar tècniques avançades com la ressonància magnètica a zones que fins aleshores estaven obligades a desplaçar-se a grans ciutats com Barcelona, Girona, Tarragona o Lleida. “La idea va sorgir per donar servei a ciutats que no comptaven amb aquestes tecnologies però hi havia població que necessitava aquests serveis”, explica Laura Casanovas, directora executiva del Grup Alomar. Des d’aquell primer centre, la xarxa ha crescut fins a superar els 30 centres de diagnòstic arreu de Catalunya i a les Illes Balears, amb set centres operatius a les comarques gironines.

Actualment, el grup ofereix serveis a municipis com Girona, Olot, Banyoles, Palamós, Vulpellac i Lloret de Mar, cobrint tota la franja des del nord fins al sud del territori de comarques gironines. “Tenim una clara vocació d’estendre els serveis a nuclis amb molta població o amb menys accés a especialitats mèdiques”, afegeix Casanovas.

Serveis i innovació tecnològica

Un dels punts forts de l’estratègia recent del grup és el centre de Blanes, que està a punt d’inaugurar una gran ampliació amb serveis pioners com la medicina nuclear i la imatge molecular, així com un circuit integral de la dona que permet fer mamografies, ecografies i densitometries en una sola visita. “És un gran pas endavant, ja que facilita el diagnòstic complet i immediat en una mateixa jornada”, detalla Casanovas.

Una de les grans especialitats dels centres del Grup Alomar són les ressonàncies. La tècnica que utilitzen als centres permet fer radiografies de qualsevol part del cos de manera exacta i precisa. L’equipament disponible, tal com apunta Laura Casanovas, permet fer estudis avançats en neurologia, pròstata, mama o cardiologia, entre d’altres. Per això, el Grup Alomar disposa de la tencologia més avançada en el diagnòstic de la imatge que permet executar aquestes proves augmentant el benestar dels pacients durant el procés. “Alomar disposa de més de deu equips de ressonància d’alt camp”, explica Casanovas.

A més, el grup ha començat a incorporar intel·ligència artificial per analitzar els centenars d’imatges que genera cada exploració. Aquestes eines ajuden els radiòlegs a detectar variacions mínimes, especialment en pacients que necessiten seguiment, i a oferir diagnòstics més precisos. “L’ull humà pot cansar-se, però aquestes eines permeten comparar estudis anteriors i detectar qualsevol canvi per petit que sigui”, explica Casanovas.

En paral·lel, el grup també col·labora amb hospitals comarcals per reduir les llistes d’espera. “Som una peça complementària dins del sistema sanitari, i ajudem a fer que l’atenció sigui més àgil i efectiva”, apunta la directora.

Des de l’àrea de màrqueting i comunicació, Laura Alomar destaca el paper de la difusió a través de xarxes socials i mitjans locals com una eina fonamental per fer arribar els serveis a la població. “Ens adaptem a cada territori i utilitzem canals propers per informar i apropar-nos a la gent”, afirma.

Qualitat, proximitat i rapidesa

Per al Grup Alomar, la clau de l’èxit es resumeix en tres paraules: qualitat, proximitat i rapidesa. L’objectiu és clar: que el pacient obtingui la prova i els resultats el més aviat possible i torni al seu especialista amb tota la informació per iniciar el tractament adequat.

Tot i el creixement continu, el grup manté l’essència familiar i la voluntat de servei. “L’expansió només té sentit si aporta un benefici real a la població i és sostenible”, conclou Casanovas. Recentment han obert nous centres en zones com el Pont de Suert i Tremp, per garantir que ni la distància ni la manca d’equipaments siguin un obstacle per accedir a una atenció de qualitat.

La Bisbal celebrarà la segona edició de “La Bisbal, Art i Comerç” amb 38 comerços implicats

La Bisbal d’Empordà es prepara per omplir els seus carrers de creativitat amb la segona edició de “La Bisbal, Art i Comerç”. Un total de 38 comerços locals participaran en aquesta iniciativa, exhibint obres de ceramistes de la ciutat als seus aparadors.

La mostra arrencarà oficialment l’1 de maig a les onze del matí a les Voltes, davant de la botiga JDN. L’exposició es podrà veure fins al 30 de maig, permetent als visitants gaudir de l’art en un entorn quotidià mentre passegen pels eixos comercials de la ciutat.

Els organitzadors animen la ciutadania a formar part activa de l’esdeveniment. Els visitants podran fotografiar el seu aparador preferit i compartir la imatge a Instagram, etiquetant @botiguesdelabisbal. Aquesta acció busca potenciar encara més la visibilitat de l’art i del comerç local.

The Tyets inauguren la gira ‘Cafè pels més cafeteros’ amb un concert vibrant al Festival Strenes

The Tyets en concert a La Mirona Data de publicació: dissabte 26 d’abril del 2025, 21:34 Localització: Salt Autor: Ariadna Reche
The Tyets en concert a La Mirona Data de publicació: dissabte 26 d’abril del 2025, 21:34 Localització: Salt Autor: Ariadna Reche

The Tyets han estrenat la seva nova gira amb un concert intens i enèrgic aquest dissabte a la sala La Mirona de Salt, en el marc del festival Strenes. Amb el cartell de “no hi ha entrades” penjat des de feia dies, el duet format per Oriol de Ramon i Xavier Coca ha presentat en directe les noves cançons del disc ‘Cafè pels més cafeteros’. L’actuació ha començat passades les vuit del vespre, amb el públic totalment entregat des de la primera cançó. Després de setmanes de promoció i expectació, el primer concert de la gira ha confirmat que el nou projecte dels Tyets arriba amb força. A més, l’ambient festiu i la resposta entusiasta del públic han demostrat que l’aposta pels concerts de peu i amb ball serà un dels trets principals de la nova etapa del grup.

Un gir cap a l’electrònica i una posada en escena de gran format
Amb ‘Cafè pels més cafeteros’, The Tyets han fet un gir en el seu estil musical, allunyant-se del reggaeton que els havia caracteritzat fins ara. El nou disc aposta clarament per la música electrònica, sense perdre l’essència pop i urbana que els defineix. Aquest canvi s’ha reflectit també en l’espectacularitat de la posada en escena. Grans pantalles LED, jocs de llums i visuals dinàmics han transformat La Mirona en una autèntica pista de ball. Abans de començar el concert, Oriol de Ramon i Xavier Coca ja expressaven la il·lusió de compartir en directe un disc “pensat per viure’l des de la pista”, amb un so que vol fer ballar el públic de principi a fi. L’escenografia ha reforçat l’experiència sonora amb una immersió visual que no ha deixat ningú indiferent.

Una nit de noves cançons i records dels grans èxits
El concert ha arrencat amb el single que dona nom al disc, ‘Cafè pels més cafeteros’, un tema que ja ha començat a sonar fortament a les plataformes digitals. La nit ha continuat amb altres novetats com ‘Un petonet’, la col·laboració amb Juan Magan, així com ‘Que vinguis’ i ‘Si ho deixéssim tot’. No han volgut oblidar els èxits que els han consolidat, com ‘Havia de passar’, ‘El tonteo’ i ‘La platja’, combinant temes nous amb cançons que ja formen part de la memòria col·lectiva del seu públic. Aquesta combinació d’èxits nous i antics ha estat molt ben valorada pels assistents, que han cantat i ballat sense parar. El comentari més repetit a la sortida era la satisfacció pel nou espectacle, que suma l’energia habitual dels Tyets amb una proposta més madura i sofisticada. La intensitat del directe i la bona acollida de les noves cançons auguren una gira d’èxit.

Un concert avançat per no perdre’s la final de la Copa del Rei
Per fer possible que el públic pogués gaudir tant del concert com de la final de la Copa del Rei, The Tyets i l’organització del festival van decidir avançar l’horari de l’actuació una hora i mitja. Inicialment previst per dos quarts de deu, el concert va començar a les vuit del vespre, deixant temps perquè després es pogués projectar el partit en una pantalla gegant a la mateixa sala. La iniciativa ha estat molt ben rebuda, i molts assistents s’han quedat a La Mirona per seguir el partit entre el Futbol Club Barcelona i l’Athletic Club. Xavier Coca va explicar abans del concert que volien crear “un pla complet de dissabte” per als fans que compartissin la passió per la música i pel futbol. Aquesta adaptació ha contribuït a reforçar la complicitat entre el grup i els seus seguidors en una nit que, per molts, ha estat rodona.

Junts reacciona a les declaracions d’un regidor del govern de Sant Feliu sobre la seva feina a l’Ajuntament

El regidor de govern Jordi Riera, de Tots per Sant Feliu, ha generat polèmica després de fer una broma sobre la seva feina com a regidor durant l’espectacle Bona Gent, de Quim Masferrer. En un moment de la funció, Riera va afirmar que des de les eleccions “he deixat de treballar perquè he entrat a l’Ajuntament” i va afegir: “t’aixeques quan vols, vas a treballar si vols, no dones explicacions a ningú”, segons informa Tribuna Ganxona.

Aquestes declaracions han causat reaccions negatives a l’oposició i a diversos ciutadans. Junts per Catalunya ha emès una nota de premsa on expressen la seva preocupació per la manca de dedicació mostrada pel regidor, subratllant que la política és una vocació de servei públic que requereix dedicació i exemplicitat les formes.

També Guíxols des del Carrer ha criticat l’actitud de Riera a través de les xarxes socials, assenyalant que no és correcte que un càrrec públic faci broma amb la seva responsabilitat, sobretot quan la ciutat té problemes amb la neteja i la recollida selectiva d’escombraries.

Finalment, MEScat ha rebutjat les bromes de Riera, destacant la importància de la seva responsabilitat com a regidor i demanant-li que treballi amb més seriositat per resoldre els problemes de la ciutat.

Begur dona el tret de sortida a la 26a Campanya Gastronòmica del Peix de Roca

privat:-begur-dona-el-tret-de-sortida-a-la-26a-campanya-gastronomica-del-peix-de-roca
Privat: Begur dona el tret de sortida a la 26a Campanya Gastronòmica del Peix de Roca

Del 26 d’abril a l’1 de juny, Begur acull una nova edició de la Campanya Gastronòmica del Peix de Roca, que enguany arriba a la seva 26a edició. Un total de 13 restaurants del municipi oferiran menús especials elaborats amb peix de roca, i s’han programat activitats per a tots els públics per dinamitzar la proposta.

Els restaurants participants són: Ca l’Adela, Cap sa Sal, Carbó, Casa Juanita, Galena – Mas Comangau, Parador d’Aiguablava, Hostal Sa Rascassa, Hostal Ses Negres, Hotel Aigua Blava, Ses Vinyes, Sidral Mooma, Taverna Son Molas i Turandot. A més, bars com Begurio, La Motxa i Sa Barra s’hi afegeixen amb la seva pròpia croqueta de peix de roca.
Els menús de cada restaurant tindran preus tancats i inclouran obsequis per als comensals, com una pedra decorada pel Casal de la Gent Gran. També es podrà participar en un sorteig omplint una enquesta digital després de degustar el menú.

Concurs de croquetes i activitats

La inauguració ha sigut aquest dissabte 26 d’abril a les 12 hores a la plaça Esteva i Cruañas amb la presència del cuiner Quim Casellas, del restaurant Casamar. L’acte ha inclòs esquetxos teatrals del grup Mutis Jove, el 2n Concurs de la Croqueta del Peix de Roca (1r premi Hotel Sa Rascassa i Mas Ses Vinyes, 2n premi Sidral Mooma i 3r premi Sa Barra), tastets gastronòmics i música en directe amb Aurora Ortiz. Part de la recaptació econòmica de l’acte anirà destinada al Projecte Sèpia.
Entre les activitats destacades hi ha la 4a Caminada Peix de Roca (11 de maig), per primera vegada i com a primícia es realitzarà la projecció del documental sobre el peix de roca de Begur de Carlos Virgili (16 de maig), una ruta en bicicleta elèctrica (17 de maig) i una jornada de neteja de fons marí (18 de maig). La campanya es tancarà amb un taller infantil de pintura de pedres organitzat per l’Esplai Autèntic Begur, el diumenge 1 de juny a la platja de Sa Riera.
La imatge del cartell d’enguany ha estat creada per Izai Sala, alumna de l’Escola Groc de Barcelona, dins del projecte “Talent Creatiu i Empresa” promogut per la Generalitat de Catalunya.