Vuit estudiants universitaris de Palafrugell faran de mentors a vuit infnats d’origen estranger

La vila participa per vuitè any consecutiu al Projecte Rossinyol, basat en la relació entrer mentros i alumnes

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Palafrugell participa en el Projecte Rossinyol per vuitè any consecutiu. El projecte consisteix en vuit estudiants universitaris que faran de mentors de vuit alumnes de primària i secundària d’origen estranger. El projecte està impulsat per la xarxa d’universitats europees, en la qual la Universitat de Girona està adherida.

La presentació es va fer el passat divendres al Centre Municipal d’Educació. Va comptar amb la presència de Josep Piferrer, alcalde de Palafrugell; i José Antonio Donaire, Vicerector de comunicació i relacions exteriors de la Universitat de Girona.

El projecte Rossinyol es basa en la relació entre mentors i alumnes. L’objectiu del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística d’aquest alumnat i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social. Els estudiats universitaris ajuden als joves a conèixer Palafrugell, la cultura i afavoreixen la seva integració.

Els estudiants de la universitat es presenten voluntaris, i la UdG els assigna un tècnic que els forma. Al final del projecte, rebran un certificat per la tasca realitzada i se’ls reconeixeran crèdits de reconeixement o de lliure configuració.

- Publicitat -
- Publicitat -

Palamós programa més de setanta activitats per a la Festa Major de 2026

Palamós ja té a punt la Festa Major de 2026, amb més de setanta activitats repartides entre els actes previs i els dies centrals de celebració. La programació inclou concerts, espectacles familiars, cultura popular, sardanes, barraques i focs artificials. El pregó anirà a càrrec de l’entitat de persones afectades per fibromiàlgia del Baix Empordà, que commemora 25 anys de trajectòria.

Altres notícies