20.7 C
Pals
Diumenge, 26 setembre 2021
- Publicitat -

L’Ajuntament signa un acord per gestionar 9 habitatges socials a Sant Feliu de Guíxols

Es podran destinar tant a lloguer amb preus assequibles com a l’allotjament de persones que es trobin en situació d’emergència social

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha signat un acord amb la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancaria (SAREB), per la cessió temporal de 9 habitatges en règim d’usdefruit per un màxim de 4 anys, però que es podran anar prorrogant anualment. Aquests habitatges es podran destinar tant a lloguer amb preus assequibles com a l’allotjament de persones que es trobin en situació d’emergència social.

L’alcalde Carles Motas, comenta que aquest acord suposa un primer pas d’una col.laboració que donarà pas a altres més àmplies, que s’aniran treballant en els mesos vinents. També ha destacat que es tracta d’un pas molt important per mirar de començar a solucionar el problema de l’habitatge a la ciutat.

Durant tot el període que duri l’acord, el consistori serà l’encarregat de gestionar els immobles. Aquests habitatges podran ser ocupats per famílies en situació d’impagament o sense títol de lloguer. A més, l’ens municipal assumirà les despeses corresponents a la gestió de l’habitatge, com també el seu manteniment ordinari o l’IBI, entre d’altres.

La SAREB rebrà, a canvi de la cessió, una contraprestació mensual de 125 euros per les vivendes lliures i de 75 per les que estiguin ocupades, unes despeses per fer front als pagaments d’assegurances i comunitat.

Pel regidor d’Urbanisme i Habitatge, Josep Saballs es tracta d’una bona notícia, ja que amb aquest acord que ha estat signat avui per l’alcalde Carles Motas es posa en relleu la feina realitzada els darrers anys. Sareb i l’Ajuntament van iniciar les negociacions el 2015 amb la regidora Laura Serrano i durant cinc anys han intentat establir ponts i trobar fórmules per tenir habitatges per la ciutat. Saballs ha afegit que ara ja n’hi ha, però molt menys del que voldrien, i estan treballant per recuperar-ne. Indica que durant els anys del “boom del totxo” no es va fer cap política de fer o adquirir habitatge públic, i la feina en anys posteriors ha estat la de crear estructura. Avui dia, des de l’àrea d’Habitatge tenen 65 habitatges; 51 d’ells són de mediació social, i 14 d’inclusió. Ara s’incorporen 9 més i seran 74 habitatges, gestionats des del municipi per cobrir les necessitats d’habitatge públic.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -